اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 5, 2023
8:10 سه شنبه، 14ام آذرماه 1402
کد خبر: 153445

مخابرات: تعرفه اینترنت همراه باید متناسب سازی شود

معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید تعرفه‌های اینترنت به ویژه تلفن همراه را منطقی کند که این تعرفه متناسب سازی شود تا کاربر مجبور باشد وقتی در محلی حاضر می شود، از اینترنت ثابت استفاده کند.

به گزارش وبسایت رسمی شرکت مخابرات ایران، «داوود زارعیان» در گفت‌وگو با یک سایت خبری پیرامون گسترش و توسعه شبکه فیبرنوری در شرکت مخابرات و پیشنهاد برای تشویق مشترکان به استفاده از این شبکه، گفت: برای استفاده از فیبرنوری دو اتفاق مهم باید رخ دهد، یکی توسط دولت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و یکی توسط سایرین که شامل اپراتورها و شرکت‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: اگرچه سرمایه‌گذاری در بخش اینترنت ثابت برای اپراتورها سنگین‌تر از اینترنت همراه است اما تفاوت چندانی بین تعرفه‌های اینترنت ثابت و همراه وجود ندارد، لذا مردم ترجیح می‌دهند از اینترنت همراه که در دسترس‌تر است، استفاده کنند.

زارعیان، افزود: مورد بعدی که سایرین باید انجام دهند، این است که اپراتورها، فیبر را تا منازل توسعه دهند و دستگاه‌های دیگر نیز تولید محتوای فرهنگی داشته باشند و از سوی دیگر، محدودیت‌هایی که باعث عدم استفاده مردم از اینترنت می‌شود، با در نظر گرفتن سیاست‌های کشور رفع شود.

معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: اپراتورها و دستگاه‌ها باید اطلاع رسانی مناسب را انجام دهند، در این صورت است که استفاده از ظرفیت اینترنت ثابت افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: تفاوت جدی بین قیمت اینترنت همراه و ثابت نیست و مردم به همین دلیل بیشتر ترجیح می‌دهند از اینترنت همراه که در دسترس‌تر است استفاده کنند و از طرف دیگر سرمایه گذاری در بخش ثابت گرانتر است.

زارعیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر طرح‌های ویژه و تخفیف‌هایی که شرکت مخابرات ایران برای مشترکان فیبرنوری در نظر گرفته‌اند، گفت: برنامه‌ها و طرح‌هایی در واگذاری FTTH در نظر داریم؛ از طرح‌هایی که مشترک بتواند سرویس خریداری کند گرفته تا اقساطی کردن مودم‌ها و سیم‌کشی‌ها و حتی در برخی مناطق این مودم‌ها و سیم‌کشی‌ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: بسته های متنوعی ارائه کرده‌ایم که هر کاربری بر اساس نیاز خود می‌تواند بسته خریداری کند و در حال حاضر نیز در حال مطالعه بازار هستیم که نیازها را شناسایی کنیم، اما باید گفت که تعرفه مخابرات نسبت به سایر اپراتورها پایین‌تر و تفاوت چشمگیری دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.