امنیت

امینت

تلفن همراه

December 6, 2023
8:29 چهارشنبه، 15ام آذرماه 1402
کد خبر: 153570

شناسایی و دستگیری بزرگترین باند متهمین فیشینگ کار در اصفهان

منبع: پلیس فتا

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از انهدام باند 13 نفره برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی (فیشینگ) خبر داد و گفت : متهمان در پوشش شکوائیه قضایی (ثنا) ، سهام عدالت و … اقدام به ارسال لینک‌های آلوده و برداشت 100 میلیارد ریال از حساب شهروندان نموده بودند.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در تشریح این خبر گفت: بر اساس رصد و پایش شبانه روزی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی مشخص گردید، افرادی با هویت مجازی جعلی در حال فعالیت مجرمانه و اقدام به ترغیب و تطمیع افراد با روش های مختلف و ارسال پیامک حاوی لینک های آلوده با محتوای شکوائیه قضایی (ثنا) و سهام عدالت می‌نمودند، لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار مامورین این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از چندین ماه کار اطلاعاتی شبانه‌روزی سرانجام اعضای این باند که ۱۳ نفر هستند در چندین عملیات جداگانه دستگیر و از مخفیگاه های آنان ۲۰۰ قطعه سیم کارت با هویت افراد مختلف و همچنین ۳۰ دستگاه گوشی تلفن همراه که به وسیله آنها اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌دادند کشف کردند.

این مقام انتظامی گفت: پس از انجام تحقیقات و اعتراف متهمین به بزه انتسابی، پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال گردید.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطر نشان ساخت: در بررسی‌های دقیق صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این افراد در مدت ۶ ماه فعالیت مجرمانه خود توانسته بودند اطلاعات بانکی بیش از ۱۷ هزار نفر را سرقت کرده و از این طریق اقدام به برداشت وجه از حساب بانکی آنها کنند که ارزیابی‌های کارشناسان نشان می‌دهد متهمان تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از حساب‌های مردم برداشت کرده‌اند.

مرتضوی از شهروندان خواست: از ورود به آدرس های اینترنتی مندرج در پیام های دریافتی از سرشماره های ناشناس خودداری نمایند و در صورت نیاز به پرداخت وجه به صورت اینترنتی از اصالت و درستی آدرس درگاه های بانکی اطمینان حاصل نمایند.

وی در آخر گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 با پلیس فتا در میان بگذارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.