تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

December 6, 2023
13:40 چهارشنبه، 15ام آذرماه 1402
کد خبر: 153612

شرکتی هندی در بازار پوشیدنی‌ها از سامسونگ و شیائومی عبور کرد

منبع: زومیت

آیا وقتش رسیده است که غول‌های فناوری از تصاحب بازارشان به‌دست برند‌های ناشناخته و نوظهور کشور‌های درحال‌توسعه بترسند؟

در دامه‌ی رشد روزافزون بازار پوشیدنی‌ها، طبق گزارشی از IDC، میزان عرضه‌ی جهانی این محصولات در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳، به رکورد ۱۴۸٫۴ میلیون واحد رسیده است. افزایش ۲٫۶ درصدی این مقدار درمقایسه‌با مدت مشابه سال قبل را می‌توان به پایداری تقاضا‌ و ظهور برند‌های کمتر شناخته‌شده در این حوزه ربط داد.

اپل در سه‌ماهه‌ی امسال نیز توانست با عرضه‌ی ۲۹٫۹ میلیون واحد و کسب سهم ۲۰٫۲ درصدی از بازار پوشیدنی، جایگاه نخست را در بین پرفروش‌ترین برند‌های فعال در این حوزه به‌دست آورد؛ هرچند رشد سال‌به‌سال این شرکت تا ۲۶٫۷ کمتر شده است.

امجین مارکتینگ، شرکت مادر برند هندی فعال در حوزه‌ی لوازم صوتی و پوشیدنی boAt، با عرضه‌ی ۱۴٫۳ میلیون واحد و کسب ۹٫۶ درصد از بازار، دومین برند حوزه‌ی مذکور در این سه‌ماهه لقب گرفت و رشد سال‌به‌سال خود را به ۱۹٫۴ درصد رساند.

موفقیت برندی چون boAT را می‌توان نتیجه‌ی تمرکز بر بازار هند و تثبیت جایگاهش به‌عنوان رهبر بازار با عرضه‌ی طیف وسیعی از پوشیدنی‌های مقرون‌به‌صرفه دانست. همین اواخر بود که این شرکت با عرضه‌ی حلقه‌ی هوشمند حدوداً ۱۰۸ دلاری، دامنه‌ی محصولات خود را به این گجت‌های نوظهور نیز گسترش داد.

جیتِش اوبرانی، مدیر تحقیقات بخش آمار دستگاه‌های قابل‌حمل و مصرف‌کننده IDC، معتقد است که حلقه‌های هوشمند از برند‌هایی مانند اوئرا، نویز، boAt و سرکیولار، می‌توانند آمار این فرم‌فکتور را در گزارش‌های آتی بیش‌تر و با این کار، برند‌های بزرگ فعال در این عرصه را به نوآوری مجبور کنند.

در‌ادامه‌ی فهرست منتشر‌شده‌ی IDC، می‌توان شیائومی را دید که با فروش ۱۱٫۶ میلیون دستگاه و کسب ۷٫۸ درصد از بازار، جایگاه سوم را ازآنِ خود کرده است. این شرکت با ۳۶٫۰ درصد افزایش، شاهد بیشترین رشد سالانه بین برند‌های ذکر‌شده در این گزارش بود.

سامسونگ و هواوی نیز به‌ترتیب با ۱۰٫۷ میلیون و ۸٫۵ میلیون دستگاه فروخته‌شده، جایگاه خود را در بین پنج برند برتر حفظ کردند؛ هرچند با وجود ثابت‌ماندن سهم ۷٫۲ درصدی کره‌ای‌ها از بازار، هواوی با اندکی کاهش، به سهم ۵٫۹ درصدی رضایت داد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.