رسانه‌های اجتماعی

December 9, 2023
12:08 شنبه، 18ام آذرماه 1402
کد خبر: 153767

یک گزینه حریم خصوصی مهم به واتس‌اپ اضافه شد

منبع: ایسنا

واتس‌اپ با عرضه پیام‌های صوتی خود حذف شونده، یک گزینه حریم خصوصی دیگر را به کاربرانش عرضه کرد.

پیام رسان واتس‌اپ که متعلق به شرکت متا است، با افزودن پیام‌های صوتی خود حذف شونده، ویژگی‌های حریم خصوصی خود را گسترش داده است. این قابلیت که از گزینه یک بار مشاهده برای عکس‌ها و ویدئوها، الهام گرفته است، به همه کاربران اجازه می‌دهد صداهای ضبط شده‌ای را ارسال کنند که پس از گوش کردن گیرنده، خود به خود حذف می‌شوند.

این ویژگی یک لایه اضافه از حریم خصوصی را برای مکالمات حساس یا پیام‌های حاوی اطلاعاتی که نباید در ذخیره سازی دائمی قرار بگیرند، اضافه می‌کند. کاربران می‌توانند پیش از ضبط پیام صوتی، گزینه یک بار مشاهده را انتخاب کنند و یک آیکن متمایز در کنار پیام قرار می‌گیرد و ماهیت خود حذف شونده آن را نشان می‌دهد. پیام صوتی بمحض این که دریافت کننده آن را شنید، از سابقه چت ارسال کننده و دریافت کننده پیام، حذف می‌شود و هر گونه رد پای دیجیتالی را از میان می‌برد.

این به‌روزرسانی بخشی از تلاش واتس‌اپ، برای بهبود حریم خصوصی و امنیت کاربر است. در اکتبر سال ۲۰۲۳، این پلتفرم، بک‌آپ چت رمزنگاری شده نقطه به نقطه را معرفی کرد و حمایت بیشتری برای پیام‌ها و رسانه‌های شخصی فراهم کرد. بعلاوه، واتس‌اپ پیام‌های خود حذف شونده را برای چت‌های شخصی و گروهی عرضه کرده و به کاربران اجازه می‌دهد مشخص کنند پیش از حذف شدن خودکار، پیام تا چه مدتی قابل مشاهده است.

ویژگی پیام صوتی خود حذف شونده با بازخورد مثبت از سوی کاربران روبرو شده است. بسیاری از کاربران از کنترل بیشتر روی حریم خصوصی به خصوص برای مکالمات حساس، استقبال کرده اند. این ویژگی با گرایش رو به رشد مکالمات موقتی منطبق است که طی آن، کاربران ترجیح می‌دهند مکالماتشان، خصوصی بوده و حذف شود.

بر اساس گزارش وب سایت پی سی تبلت، عرضه پیام‌های صوتی خود حذف شونده در اکتبر سال ۲۰۲۳ آغاز شد و اکنون برای همه کاربران موجود است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.