اپلیکیشن

تلفن همراه

گوشی

December 9, 2023
12:16 شنبه، 18ام آذرماه 1402
کد خبر: 153769

آپدیت سیستمی گوگل پلی در برخی از گوشی‌های سامسونگ غیرفعال است

منبع: زومیت

گفته می‌شود به‌روزرسانی سیستمی گوگل پلی برای بعضی از گوشی‌های سامسونگ متوقف شده و با وجود نمایش پیام به‌روز بودن، آپدیت‌های جدید را دریافت نکرده‌اند.

با وجود اینکه اکثر مدل‌های جدید گوشی سامسونگ آخرین آپدیت اندروید را در هفته‌های اخیر دریافت کرده‌اند، به‌نظر می‌رسد مشکلی در به‌روزرسانی‌ سیستمی Google Play وجود دارد، زیرا برخی گوشی‌های گلکسی ماه‌ها است که به‌روزرسانی نشده‌اند.

به‌روزرسانی سیستمی Google Play به اغلب سرویس‌های گوگل مرتبط است. به‌عنوان مثال، آخرین آپدیت سیستمی گوگل پلی شامل تغییراتی در پلی استور، پشتیبانی از اسکن کد QR در کیف پول و موارد دیگر می‌شد.

این به‌روزرسانی‌ها اغلب می‌توانند بهبودهای بزرگ‌تری نیز به همراه داشته باشند. به‌عنوان مثال، در ماه اکتبر (مهر و آبان)، گوگل پشتیبانی از اتصال Wear OS به چند گوشی اندرویدی و غیرفعال‌سازی Nearby Share در پروفایل‌های کاری را ارائه داد.

آن‌طورکه گلکسی کلاب گزارش داده است، برخی از گوشی‌های سامسونگ چند ماه یا حتی بیشتر است که در حالت به‌روزرسانی سیستمی گوگل پلی قرار دارند. به‌نظر می‌رسد این مشکل برای بسیاری از دستگاه‌های گلکسی در نسخه‌های مختلف اندروید وجود دارد.

دیده شده است که گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی S23 اولترا در به‌روزرسانی ژانویه ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۱) گیر کرده‌اند، در حالی که گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۱ در به‌روزرسانی اکتبر (مهر و آبان ۱۴۰۲) قرار دارند.

در همین حال، گلکسی A52 و گلکسی A34 به‌ترتیب در به‌روزرسانی‌های سپتامبر (شهریور و مهر) و آگوست (مرداد و شهریور) متوقف شده‌اند.

در همه‌ی موارد، بررسی به‌روزرسانی سیستمی گوگل پلی با پیغام «دستگاه شما به‌روز است» یا «به‌روزرسانی‌ها به‌طور موقت در دسترس نیستند» مواجه می‌شود.

علت دقیق این مشکل نامشخص است، اما به‌نظر می‌رسد این اولین باری نیست که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. در اوایل سال ۲۰۲۳ هم گزارش شد که همین مسئله برای چند گوشی یا تبلت سامسونگ قدیمی نیز اتفاق افتاده بود.

در چنین مواردی کاربران نمی‌توانند کاری انجام دهند، زیرا به‌روزرسانی سیستمی گوگل پلی به‌صورت دستی یا از طریق فایل نصب نمی‌شود. با این حال، از آنجا که قبلاً هم این مشکل حل شده است، می‌توان انتظار داشت که مجدداً برطرف شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.