فناوری اطلاعات

December 9, 2023
12:37 شنبه، 18ام آذرماه 1402
کد خبر: 153799

تمامی دستگاه‌ها باید برنامه‌های خود برای استفاده از فناوری‌های نوین را به تصویب دولت برسانند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی با مدیران و فعالان اقتصاد دیجیتال استان البرز، برنامه هفتم توسعه را یک فرصت مناسب برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت: بر اساس این برنامه تمام دستگاه ها موظف شدند که در سال آینده برنامه خود برای استفاده از فناوری های نوین را برای تصویب به دولت ارائه کنند که با این اقدام انبوهی از پروژه ها به سمت بخش خصوصی می آید.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سفر خود به استان البرز به منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام رفت و در جمع مدیران شرکت های حوزه فاوا و اقتصاد دیجیتال این استان حاضر شد.

زارع پور در این جلسه که با حضور جمعی از معاونان و مدیران وزارت ارتباطات برگزار شد، بعد از شنیدن موضوعات مطرح شده از فعالان این حوزه، گفت: در دولت سیزدهم برای نخستین بار یک فصل مستقل در برنامه هفتم توسعه به اقتصاد دیجیتال اختصاص پیدا کرده و به عنوان یکی از ۸ حوزه کلیدی در این برنامه آمده است.

وی با اشاره به بندهای اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه، افزود: این برنامه یک فرصت مناسب برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می رود.

زارع پور به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه در برنامه هفتم به صورت قانون دیده شده و با اجرای آن و ارایه سرعت های چندصد مگابیتی، انقلابی در حوزه ارتباطات ایجاد می شود.

وی درباره هوشمندسازی در برنامه هفتم توسعه نیز افزود: بر اساس این برنامه تمام دستگاه ها موظف شدند که در سال آینده برنامه خود برای استفاده از فناوری های نوین را برای تصویب به دولت ارائه کنند و با این اقدام انبوهی از پروژه ها به سمت بخش خصوصی می آید.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه پشتوانه خوبی برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۵ سال آینده است.

وی با بیان اینکه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، اختیارات هیات وزیران را دارد، خطاب به فعالان حاضر در این نشست گفت: اگر برای رفع ‌مشکلات فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیاز به مصوبه این کارگروه باشد حتما پیگیری می کنم و تمام قد حامی شما هستیم و به نمایندگی از شما در دولت پیگیر مشکلات هستیم.

زارع پور به استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام برای بخش  ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست بیش از ۱۰ نفر از مدیران و فعالان این حوزه بصورت مفصل به مسائلی مانند هزینه انشعاب برق در منطقه پیام، مشکلات تولید بومی، تخریب تولیدات داخل توسط برخی جریان ها، سوءاستفاده از برخی بخشنامه ها، اعمال نظام مهندسی رایانه ای، راه اندازی پیشخوان مجازی مشکلات کسب و کارها، مشکلات شرکت های مستقر در پارک  فاوا و استفاده از تولیدات بومی برای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، موانع تولید تلفن همراه داخلی و تعامل تولید کنندگان با برخی دستگاه ها و ادارات را مطرح کردند و وزیر ارتباطات نیز به در مورد آنها صحبت کردند و به اشاره به مواردی پاسخ دادند.

وزیر ارتباطات قبل از این برنامه طرح توسعه شرکت دانش بنیان همکار گیربکس آسیا، شرکت اطلاع رسانی پارت ارتباط آوا و شرکت نادین پارسه پیشرو راوک در منطقه ویژه پیام را به نمایندگی از دولت افتتاح کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.