اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

خبر اول

فیبرنوری

December 11, 2023
8:07 دوشنبه، 20ام آذرماه 1402
کد خبر: 153913

اوپن‌ریچ انگلیس به نیمه راه برای رسیدن به 25 میلیون نقطه دسترسی فیبرنوری رسید

ICTna.ir – پروژه فیبر کامل Openreach اکنون در 12.5 میلیون محل در دسترس است، که نقطه نیمه راه رسیدن به هدف 25 میلیونی آن تا سال 2026 است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت می‌گوید هفته‌ای حدود 60 هزار محل جدید را تحت پوشش قرار میدهد یا به اندازه شهری به اندازه تونبریج ولز در کنت، به عنوان مثال به دامنه پوشش خدمات خود اضافه می‌کند. این شرکت می گوید که هر ده ثانیه از یک ساختمان جدید عبور می کند و اصطلاحا به صورت هومپس آن را تحت پوشش خدمات فیبرنوری کامل خود (در صورت تقاضا) قرار میدهد.

هدف فعلی این پروژه که سرمایه گذاری آن تا 15 میلیارد پوند است، رسیدن به پوشش جغرافیایی 25 میلیون ساختمان تا سال 2026 است و پس از آن می گوید تا پایان سال 2030 به 30 میلیون نقطه خواهد رسید.

اوپن ریچ ادعا می کند که بیش از چهار میلیون خانه و کسب و کار قبلاً به شبکه جدیدش متصل شده اند و خدمات فیبر کامل آن هر هفته با 30 هزار سفارش جدید افزایش می یابد.

Clive Selley، مدیر عامل اوپن ریچ در این زمینه گفت: این یک پروژه زیرساخت ملی است که یک داستان موفقیت واقعی را رقم می زند. ما مهندسی را در مقیاسی حماسی، به موقع و با بودجه و برنامه ارائه می کنیم و این به لطف یک مجموعه سیاست حمایتی است که منجر به سرمایه گذاری و رقابت عظیم در سراسر بخش مخابرات بریتانیا شده است. از یک شروع اولیه در چند سال پیش، ما اکنون این فناوری تغییر دهنده زندگی را در 12.5 میلیون محل در دسترس همه قرار داده‌ایم و در حال ساخت زیرساخت فیبرنوری سریع‌تر از هر اپراتوری در اروپا هستیم. نرخ رشد ما همچنان در حال افزایش است و نیمی از زمان برای رسیدن به 12.5 میلیون بعدی طول خواهد کشید. اما ما در اینجا متوقف نخواهیم شد. در نهایت، ما تا پایان دهه به 30 میلیون ساختمان خواهیم رسید و با حمایت از مدل‌های جدید تجارت، مراقبت‌های بهداشتی و خدمات عمومی، مجموعه‌ای از مزایای اقتصادی و اجتماعی را برای کشور و مردم باز خواهیم کرد.

این نشریه به ادعاهای مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی اشاره می‌کند که بیان می‌کند «تحول فیبر کامل» می‌تواند تولید اقتصاد بریتانیا را به میزان 72 میلیارد پوند در سال 2030 افزایش دهد.

همچنین سروصدای زیادی در مورد تعداد مناطق روستایی با اتصال ضعیف در طی این فرآیند ایجاد می‌شود و اینکه در نتیجه این همه ظرفیت افزایش یافته، تخمین زده می‌شود 431 هزار نیروی جدید تا سال 2026 وارد بازار نیروی کار انگلیس شوند.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط آفکام در سپتامبر، بیش از نیمی از خانه‌های بریتانیا در حال حاضر دارای پوشش پهنای باند کامل فیبر هستند، اما در حالی که رگولاتور مخابراتی بریتانیا از پیشرفت در آخرین گزارش اتصال خود خوش‌بین است، سرعت رشد فیبر در چند ماه اول سال 2023 کاهش یافته است و علامت سوال در مورد اهداف دولت در پهنای باند گیگابیتی در انگلیس هر روز بزرگتر میشود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.