اپلیکیشن

تلفن همراه

December 11, 2023
9:32 دوشنبه، 20ام آذرماه 1402
کد خبر: 153930

گوشی‌ گمشده در خانه را پیدا کنید

این روزها شهرنشینی به یک زندگی شلوغ و پردردسر تبدیل شده و همه ما به دلیل مشغله زیاد ممکن است با فراموشی‌های مقطعی مواجه شویم. احتمالاً برای همه شما پیش آمده است که محل قرار دادن گوشی خود را فراموش کرده‌اید. در چنین شرایطی بهترین راهکار زنگ زدن به گوشی خودتان است تا با صدای زنگ بتوانید تلفن همراه خود را پیدا کنید ولی ماجرا به این سادگی‌ها هم نیست چراکه ممکن است به هر دلیلی گوشی را روی سایلنت قرار داده باشید یعنی صدای زنگ آن به طور کامل خاموش باشد. در چنین شرایطی چه باید کرد؟ برای حل این مشکل، کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند با مراجعه به گوگل اکانت خود از طریق سرویس Find My Device گوگل، گوشی خود را پیدا کنند. پس از ورود به این وب‌سایت و نمایش گوشی روی نقشه، گزینه Play Sound را انتخاب کنید. این گزینه حتی در حالت سایلنت نیز به مدت ۵ دقیقه موجب زنگ خوردن گوشی می‌شود و به این ترتیب به راحتی می‌توانید گوشی خود را در هر گوشه خانه که باشد، پیدا کنید اما این تنها راهکار برای یافتن گوشی‌های اندرویدی که در حالت سایلنت قرار دارند، نیست. گروهی از ساعت‌های هوشمند اندرویدی نیز می‌توانند به کاربر کمک کنند تا مشکل وی حل شود. کاربران ساعت‌های هوشمند همچون سری گلکسی واچ سامسونگ یا پیکسل واچ‌های گوگل قابلیتی برای یافتن گوشی‌های اندرویدی خود در اختیار دارند. برای استفاده از این قابلیت در ساعت‌های هوشمند سامسونگ، ابتدا وارد بخش اپلیکیشن‌ها شده و سپس Find My Phone را باز کنید. در صورت نیاز با لمس دکمه Start گوشی شما زنگ خواهد خورد و می‌توانید به سرعت آن را پیدا کنید.

از سوی دیگر کاربران ساعت‌های هوشمند «پیکسل واچ» هم می‌توانند با سوایپ از بالای واچ فیس به سمت پایین، منوی تنظیمات سریع را باز کرده و سپس گزینه Find My Phone را در آن پیدا کنند. با فعال کردن این گزینه، گوشی اندرویدی که با این ساعت هوشمند سینک شده شناسایی و صدای زنگ آن بلند می‌شود. به این ترتیب کاربر می‌تواند به سرعت و به سادگی گوشی خود را که از دیده‌ها پنهان است پیدا کند.
برای یافتن گوشی‌های آیفون که در حالت سایلنت قرار دارند هم می‌توان از وب‌سایت آی‌کلاود یا اپلیکیشن Find My iPhone استفاده کرد. در صورتی که آیفون خود را در حالت سایلنت درون خانه گم کرده‌اید، ابتدا به وب‌سایت آی‌کلاود مراجعه کرده و با اپل آیدی گوشی خود در آن لاگین کنید. پس از لاگین در این وب‌سایت، گزینه Find My iPhone را انتخاب کنید. آیفون گمشده خود را در لیست دستگاه‌ها پیدا کرده و روی نام آن کلیک کنید. حالا گزینه Play Sound را انتخاب کنید. این گزینه حتی در حالت سایلنت نیز موجب پخش صدا توسط گوشی می‌شود. البته کاربران اپل واچ راهکار ساده‌تری برای یافتن آیفون در اختیار دارند. در صورتی که از اپل واچ با سیستم عامل watchOS 10 یا جدیدتر استفاده می‌کنید، با استفاده از دکمه ساید وارد منوی تنظیمات سریع شوید و در نسخه‌های قدیمی‌تر نیز با سوایپ از پایین به سمت بالا این منو را باز کنید.

حالا گزینه مخصوص پینگ کردن گوشی را که به شکل یک آیفون در حال زنگ خوردن است لمس کنید. در صورتی که آیفون شما همچنان به اپل واچ متصل باشد، لمس این گزینه موجب پخش صدا توسط گوشی خواهد شد.
همچنین اگر به مدت چند ثانیه این گزینه را نگه دارید، فلش LED گوشی روشن می‌شود که به این ترتیب یافتن گوشی آسان‌تر می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.