امنیت

فناوری اطلاعات

December 11, 2023
15:51 دوشنبه، 20ام آذرماه 1402
کد خبر: 154006

رییس کمیته دفاعی مجلس: راهبرد ایران و روسیه اعتماد متقابل در حوزه امنیت وتبادل اطلاعات است

منبع: خبرگزاری خانه ملت

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به موافقت مجلس با لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه گفت: راهبرد ایران و روسیه اعتماد متقابل در حوزه امنیت وتبادل اطلاعات است.
سیدعلی آقازاده دافساری
سیدعلی آقازاده دافساری با اشاره به موافقت مجلس با لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه، گفت: فضای موجود در مجلس و کشور این است که اعتمادی متقابل بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه وجود دارد. روابط میان دو کشور هم در حال رشد است و به سطحی رسیده که ارتباطی راهبردی در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی میان دو کشور برقرار است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اتحاد باعث شده که ما ارتباطی ویژه با یک قدرت تعیین کننده در سطح جهان داشته باشیم.

وی افزود: لازم است ارتباط راهبردی ایران با کشورهای همسایه بویژه کشورهای پیمان شانگهای و گروه بریکس همچنین ارتباط ویژه با روسیه و چین فراهم شود البته باید بتوانیم مکانیزم اجرایی را نیز برای ارتباط سازنده تر فراهم سازیم که یکی از این مکانیزم ها همکاری در حوزه امنیت اطلاعات و تبادل اطلاعات است که مورد توجه جدی دولت و مجلس قرار گرفته است.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: خوشبختانه مجلس مصوبه بسیار خوبی در این زمینه داشت که آن موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه بود، البته ارتباط اطلاعاتی از قبل وجود داشت اما با این مصوبه سازماندهی و قانونمند شده و برای آن ساختار ایجاد شد تا در خدمت دو کشور و جامعه بین الملل قرار گیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.