امینت

December 12, 2023
14:11 سه شنبه، 21ام آذرماه 1402
کد خبر: 154151

لینک سهام عدالت در واتساپ همچنان قربانی می‌گیرد

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فیشینگ کار سابقه دار حرفه ای که با شگرد ارسال پیامی در پیام رسان واتساپ تحت عنوان سهام عدالت اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می نمود ، خبر داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در تشریح این موضوع گفت: پیرو ارجاع پرونده یکی از شهروندان با موضوع برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی و نظر به حساسیت موضوع و فراگیر شدن حوزه فیشینگ و بدافزار‌های متداول ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت .

وی افزود: متهم با شگرد ارسال پیامی در پیام رسان واتساپ تحت عنوان سهام عدالت ، کاربر را به صفحه فیشینگ و درگاه بانکی جعلی هدایت می کردند و پس از اخذ اطلاعات بانکی ، برداشت های غیر مجاز متعددی از حساب شاکی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان شد: با انجام تحقیقات اولیه مشخص گردید، متهم به صورت گسترده و حرفه ای اقدام به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی می نماید، لذا با انجام اقدامات پلیسی،فنی و تخصصی صورت گرفته ، محل مخفیگاه متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مرجع قضایی، متهم دستگیرشد و در بازرسی از منزل وی آلات و ادوات جرم کشف و ضبط گردید .

رئیس پلیس فتا اصفهان به جهت پیشگیری از وقوع اتفاقات مشابه از شهروندان خواست: ضمن عدم ورود به آدرس های اینترنتی مندرج در پیام های دریافتی از سرشماره های ناشناس، در صورت نیاز به پرداخت وجه به صورت اینترنتی از اصالت و درستی آدرس درگاه های بانکی اطمینان حاصل نمایند.

سرهنگ مرتضوی گفت: عموم مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 با پلیس فتا در میان بگذارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.