بازی

خبر اول

December 13, 2023
11:04 چهارشنبه، 22ام آذرماه 1402
کد خبر: 154255

کریسمس گیمرها به پایان رسید: E3 تعطیل شد!

منبع: zoomit

شایعه‌ای که زمزمه‌های آن از اوایل سال ۲۰۲۳ به‌گوش می‌رسید، رسما تأیید شد: مراسم E3 دیگر هرگز برگزار نمی‌شود.

نمایشگاه بزرگ E3 که به‌عنوان کریسمس گیمرها شناخته می‌شد، رسماً به پایان راه رسید. خبر تعطیل‌شدن E3 را نخستین‌بار واشینگتن پست اعلام کرد و در‌نهایت مدیران این همایش مُهر تأیید بر این شایعه‌ زدند.

اتحادیه‌ی ESA در بیانیه‌ای می‌گوید پس از بیش از دو دهه میزبانی رویدادی که به‌عنوان همایش مرکزی صنعت بازی آمریکا و جهان شناخته می‌شد، تصمیم گرفت E3 را تعطیل کند.

تعطیلی E3 را نمی‌توان صرفاً به یک دلیل خاص نسبت داد. آمار نشان می‌داد در سال‌های اخیر میزان محبوبیت E3 بسیار کمتر از قبل شده است؛ تا جایی که ESA تصمیم گرفت درهای این همایش را به‌روی عموم مردم باز کند.

به‌علاوه، در گذر زمان شرکت‌های کمتری به مراسم E3 علاقه نشان دادند. سونی اولین نام بزرگی بود که تصمیم گرفت E3 را برای همیشه کنار بگذارد. این شرکت از سال ۲۰۱۹ به‌بعد در E3 شرکت نکرد.

در سال ۲۰۲۰، همه‌گیری ویروس کرونا به مشکلات یادشده اضافه شد تا بسیاری از مراسم‌ها به حالت آنلاین دربیایند. بدین‌ترتیب، اکثر ناشران تصمیم گرفتند بازی‌های خود را در قالب ویدئو آنلاین معرفی کنند.

افزون‌براین، امسال شاهد لغو E3 2023 بودیم؛ چون شماری از شرکت‌های بزرگ نظیر سگا و یوبی‌سافت اعلام کردند که در E3 شرکت نمی‌کنند. زمان کوتاهی پس از لغو E3 2023 شایعه شد که این مراسم برای همیشه تعطیل شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.