امنیت

اینترنت و شبکه

رگولیشن

December 17, 2023
9:54 یکشنبه، 26ام آذرماه 1402
کد خبر: 154714

برنامه انگلیس برای حفاظت بیشتر از کودکان در اینترنت

دولت انگلیس با وجود تصویب قانون ایمنی آنلاین برای حفاظت از کودکان در برابر خطرات اینترنت، ممکن است در ۲۰۲۴ میلادی اقداماتی در این زمینه انجام دهد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، به گفته یک وزیر در انگلیس پس از ارائه قانون ایمنی آنلاین با تمرکز روی کودکان و حذف محتوای غیرقانونی، ممکن است این کشور در سال جدید اقدامات بیشتری برای حفاظت از کاربران نوجوان در مقابل ریسک شبکه های اجتماعی انجام دهد.

لایحه ایمنی آنلاین که در اکتبر سال جاری میلادی به قانون تبدیل شد، پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب را ملزم می کند تا به شیوه ای سختگیرانه تر محتوای غیرقانونی و سن کاربران پلتفرم هایشان را کنترل کنند.

کاربران پلتفرم های بزرگ مانند اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ چت باید حداقل ۱۳ سال داشته باشند.

براساس گزارشی جدید دولت انگلیس تصمیم دارد درباره دسترسی کودکان کمتر از ۱۶ سال به شبکه های اجتماعی اقدامی انجام دهد که احتمالا ممنوعیت هایی را دربر خواهد داشت.

اندرو گریفیث وزیر علوم انگلیس روز گذشته اعلام کرد دولت همیشه به دنبال راهی است تا توازنی میان آزادی های مهم و کنترل های والدین برقرار کند. او به تایمز رادیو گفت: اگر در مقطعی در آینده نیاز به مشاوره وجود داشته باشد ، بررسی شیوه های ادامه از حفاظت از کودکان در مقابل آزادی اینترنت برای بزرگسالان، کاری است که یک دولت متعادل انجام می دهد. البته همانطور که قبلا گفتم این امر درحال حاضر فقط یک گمانه زنی است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.