باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

December 18, 2023
14:47 دوشنبه، 27ام آذرماه 1402
کد خبر: 154881

گزارش جدید Speedtest: کاهش سرعت و رتبه اینترنت ثابت در ایران

منبع: دیجیاتو

در گزارش اسپیدتست برای ماه نوامبر 2023 میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در دنیا نسبت به گزارش قبلی اسپیدتست افزایش یافته است. میانگین سرعت اینترنت موبایل جهان از 48.47 مگابیت بر ثانیه، به 48.61 مگابیت بر ثانیه رسیده و میانگین سرعت اینترنت ثابت هم از 87.92 مگابیت بر ثانیه، به 90.21 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان، نوامبر 2023

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران

طبق گزارش اسپیدتست برای ماه نوامبر، سرعت اینترنت ثابت در ایران و رتبه کشورمان کاهش یافته است. بااین‌حال، با افزایش سرعت اینترنت موبایل روبه‌رو هستیم که البته تأثیری روی رتبه ایران نداشته است. سرعت اینترنت ثابت در ایران از 13.03 مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی به 12.76 مگابیت بر ثانیه کاهش یافته و همچنین رتبه کشورمان با یک پله کاهش، به رتبه 154 رسیده است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران، نوامبر 2023

برخلاف اینترنت ثابت، سرعت اینترنت موبایل در ایران افزایش یافته است. سرعت اینترنت موبایل کشورمان از 31.66 مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به 31.82 مگابیت بر ثانیه رسیده؛ بااین‌حال، رتبه کشورمان تغییری نداشته است. ایران در رتبه 75ام فهرست سریع‌ترین اینترنت موبایل جهان قرار دارد.

در سطح جهان، سنگاپور همچنان سریع‌ترین اینترنت ثابت جهان را در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد و میانگین سرعت اینترنت ثابت در این کشور برابر 263.51 مگابیت بر ثانیه است. در رتبه دوم و سوم به‌ترتیب هنگ‌کنگ و شیلی با میانگین سرعت 259.02 و 249.82 مگابیت بر ثانیه به‌چشم می‌خورند.

سریع‌ترین اینترنت ثابت و موبایل در جهان، نوامبر 2023

در بخش اینترنت موبایل، امارات همچنان با میانگین سرعت 324.92 مگابیت بر ثانیه و افزایش چشمگیر نسبت به گزارش قبلی، در صدر فهرست قرار دارد. در رتبه دوم قطر به‌چشم می‌خورد و کویت با میانگین سرعت 189.11 مگابیت بر ثانیه در رتبه سوم قرار دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.