اپلیکیشن

تلفن همراه

December 18, 2023
15:00 دوشنبه، 27ام آذرماه 1402
کد خبر: 154892

قابلیت جدید گوگل پلی؛ اپلیکیشن‌های گوشی را از راه دور حذف کنید

منبع: زومیت

به‌روزرسانی جدید این امکان را در پلی استور ایجاد می‌کند که بتوان از یک دستگاه‌ اندرویدی، اپلیکیشنی را از دستگاه اندرویدی متصل دیگر حذف کرد.

گوگل چند روز پیش به‌روزرسانی سرویس‌های گوگل پلی را منتشر کرد. در این نسخه، سازنده‌ی اندروید ویژگی جدیدی به پلی استور اضافه کرده که به کاربران امکان حذف اپلیکیشن‌ها از دستگاه‌های متصل به خود را از راه دور می‌دهد.

در حال حاضر، ویژگی حذف اپ‌ها به‌صورت ریموت، هنوز برای دستگاه‌های اندرویدی فعال نیست، اما کاوش بعضی از کدها توانسته است این قابلیت را در یکی از گوشی‌های اندرویدی فعال کند.

افشاگری موسوم‌ به Assemble Debug در پست اخیر وبلاگش فرایند کامل حذف اپلیکیشن‌ها از راه دور از طریق فروشگاه گوگل پلی را توصیف کرده است. او به این ویژگی در نسخه‌ی ۳۸٫۸ گوگل پلی دسترسی پیدا کرده است.

همان‌طور که در حال حاضر می‌توانید اپ‌ها را از راه دور روی دستگاه‌های اندرویدی خود نصب کنید، می‌توانید آن‌ها را از یک دستگاه متصل دیگر به انتخاب خود حذف کنید. با این حال، فرایند حذف از راه دور کمی پیچیده‌تر از ویژگی نصب به‌نظر می‌رسد.

وقتی که این ویژگی به‌طور گسترده در دسترس باشد، باید بتوانید از مراحل زیر برای حذف نرم‌افزارها از دستگاه‌های متصل به پلی استور استفاده کنید:

روی تصویر پروفایل خود در گوگل پلی ضربه بزنید و گزینه‌ی مدیریت برنامه‌ها و دستگاه (Manage apps & device) را باز کنید.

به بخش مدیریت بروید. سپس روی نام دستگاه فعلی خود ضربه بزنید تا فهرست همه‌ی دستگاه‌های متصل ظاهر شود. در این حالت دستگاه مورد نظر را انتخاب و از بین اپلیکیشن‌هایی که برای آن دستگاه ظاهر می‌شوند، یکی را انتخاب کنید. در نهایت برای حذف یک یا چند اپلیکیشن انتخاب‌شده، روی آیکون حذف در گوشه بالا و راست ضربه بزنید.

از نکات دیگر این است که می‌توانید اپ‌ها را بر اساس نام و حجم آن‌ها مرتب کنید که باعث می‌شود شناسایی و حذف برنامه‌های سنگین‌تر که فضای بیشتری را از دستگاه شما اشغال می‌کنند، آسان‌تر شود.

به‌نظر می‌رسد که در حال حاضر یک باگ در ویژگی جدید گوگل پلی وجود دارد، زیرا همه‌ی اپلیکیشن‌های نصب‌شده در گوشی را تشخیص نمی‌دهد. با این حال، انتظار می‌رود خالق گوشی پیکسل این مسئله را در نسخه‌ی نهایی برطرف کند.

طبق اعلام گوگل، ویژگی حذف از راه دور نرم‌افزارها باید در همه‌ی سیستم‌های اندرویدی، مانند خودرو، تبلت، گوشی، تلویزیون و گجت‌های پوشیدنی قابل دسترسی باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.