اپلیکیشن

پیام‌رسان

December 19, 2023
1:00 سه شنبه، 28ام آذرماه 1402
کد خبر: 154921

قانون‌گذاران آمریکا خواستار تحقیقات ضدانحصار درباره برخورد اپل با Beeper Mini شدند

منبع: Digiato

یک گروه دو حزبی از سناتورها و نمایندگان ایالات متحده از وزارت دادگستری خواسته‌اند تا بررسی کند که آیا اپل با تلاش برای جلوگیری از دسترسی Beeper Mini به iMessage، قوانین ضدانحصار را نقض کرده است یا خیر. این قانون‌گذاران از دستیار دادستان کل خواسته‌اند تا به رفتار ضدرقابتی احتمالی اپل رسیدگی کند.

در ماه‌های اخیر تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا کاربران اندروید به iMessage دسترسی پیدا کنند. اوایل این ماه، شرکت Beeper گفت که می‌تواند پروتکل iMessage را مهندسی معکوس کند تا دستگاه‌های اندرویدی بتوانند با کاربران اپل مکالمه‌ای در قالب حباب‌های آبی داشته باشند. درعرض چند روز، دسترسی به iMessage در Beeper Mini فعال شد و اپل بدون توضیح کاملی دسترسی این اپ به سرورهای iMessage را مسدود کرد. البته چند روز بعد این مشکل برطرف شد، اما هنوز گفته می‌شود که درصد زیادی از کاربران به این سرویس دسترسی ندارند.

اکنون براساس گزارشی تازه، قانونگذاران آمریکایی در نامه‌ای به وزارت دادگستری بیان کردند که عملکرد و اتصال متقابل همیشه محرک‌های اصلی رقابت و انتخاب مصرف‌کنندگان در استفاده از اپلیکیشن و خدمات ارتباطی بوده است، اما اگر به شرکت‌های بزرگ اجازه داده شود این رقابت را در ابتدای راه از بین ببرند، هرگز رقابت سودآوری به‌وجود نخواهد آمد.

مقامات آمریکایی نگران هستند که اقدامات اخیر اپل برای غیرفعال‌کردن Beeper Mini به رقابت در بازار لطمه بزند و قدرت انتخاب‌ مصرف‌کنندگان را کاهش دهد که این خود منجر به دلسردی کاربر از نوآوری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های آینده در بخش خدمات پیام‌رسانی می‌شود. چند نفر از قانونگذاران آمریکایی این موضوع را به بخش رگولاتور ضدانحصار ارجاع داده‌اند تا بررسی کند که آیا این اقدام اپل قوانین را نقض می‌کند یا خیر.

البته اپل اخیراً حداقل یک تعهد به بهبود قابلیت پیام‌رسانی بین iOS و اندروید داده است. گوگل سال‌ها آشکارا اپل را تحت فشار قرار داده بود و بالاخره توانست این شرکت را مجاب کند که از پروتکل RCS در آیفون پشتیبانی نماید؛ پذیرش RCS به این معنی است که پیام‌رسانی بین کاربران آیفون و اندروید امن‌تر خواهد شد و امکان اشتراک‌گذاری محتواهای باکیفیت فراهم می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.