تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

December 19, 2023
15:09 سه شنبه، 28ام آذرماه 1402
کد خبر: 154994

گزینه‌های پیش روی اپل برای جلوگیری از توقف فروش اپل واچ

منبع: زومیت

اپل در تلاش است تا با انجام اقداماتی، جلوی ممنوعیت فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در آمریکا را بگیرد.

دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه به‌دلیل حکم قاضی کمیسیون تجارت بین‌الملل (ITC) در اوایل سال جاری میلادی، اپل به‌دلیل نقض حق ثبت اختراع قطعه‌ای به نام پالس اکسی‌متر متعلق به شرکت مسیمو به رهبری جو کیانی، با ممنوعیت فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در آمریکا مواجه شده است.

عرضه‌ی این محصولات در فروشگاه‌های آنلاین اپل از تاریخ ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) و در فروشگاه‌ حضوری در ۲۴ دسامبر (۳ دی) متوقف خواهد شد. البته فروش این دستگاه‌ها همچنان در کشورهای دیگر ادامه خواهد داشت و باید به این نکته اشاره کرد که نسل دوم اپل واچ SE تحت پوشش ممنوعیت واردات قرار نمی‌گیرد.

اگر جو بایدن تصمیم دادگاه را وتو نکند، اپل در دادگاه استیناف حوزه‌ی فدرال آمریکا اعتراض خواهد کرد. البته فرایند تجدید نظر ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد.

بلومبرگ گزارش می‌دهد که مهندسان اپل در تلاش برای ایجاد تغییراتی در الگوریتم‌های مورد استفاده در پالس اکسی‌متر در اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ هستند تا ویژگی‌های پتنت مسیمو نقض نشود.

مشکل این راه‌حل مذکور این است که اختراعاتی که باعث این ممنوعیت شده‌اند، بیشتر برای سخت‌افزارهایی است که نور را روی دست کاربر ساطع می‌کنند. اپل می‌تواند این ویژگی را غیرفعال کند؛ اگرچه بعید به نظر می‌رسد.

تاکتیک دیگری که اپل می‌تواند برای بهبود اوضاع در پیش بگیرد، توافق با مسیمو و صدور مجوز برای فناوری مورد بحث است. با این حال، بلومبرگ می‌گوید که اپل نه‌تنها علاقه‌ای به این کار ندارد، بلکه این دو شرکت برای مذاکره در مورد توافق یا انعقاد قرارداد، تشکیل جلسه نداده‌اند.

اپل روز دوشنبه گفت: «در صورت ادامه داشتن تقاضا، اپل به انجام تمام اقدامات برای بازگرداندن اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ به مشتریان در ایالات متحده در اسرع وقت ادامه خواهد داد.»

شرکت مسیمو که سهامش با افزایش ۳٫۲ درصدی مواجه شد، گفت که ممنوعیت فروش «نشان می‌دهد که حتی قدرتمندترین شرکت جهان هم باید به قانون پایبند باشد.» پس از انتشار خبر ممنوعیت، سهام اپل یک درصد افت کرد.

گفته می‌شود که ساعت هوشمند اپل در سال مالی ۲۰۲۳، ۱۶٫۹ میلیارد دلار فروش برای اپل به همراه داشته است. گوشی آیفون در این سال مالی فروش ۲۰۰ میلیارد دلاری به ثبت رساند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.