سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

December 20, 2023
12:07 چهارشنبه، 29ام آذرماه 1402
کد خبر: 155098

تا از بینگ استفاده نکنید، مایکروسافت دست از سر شما برنمی‌دارد

منبع: زومیت

پیام‌های مایکروسافت در مرورگر اج، کاربرانی را که از موتور جست‌وجوی گوگل استفاده می‌کنند به استفاده از بینگ فرامی‌خواند.

مایکروسافت با پاپ‌آپ‌های مختلف گاه‌وبی‌گاه، کاربران ویندوز را به استفاده از محصولات دیگر خود، مانند بینگ، تشویق می‌کند.

در حالی که ویندوز و آفیس در دسته‌بندی خودشان پیشرو‌ هستند، بینگ از نظر تعداد کاربر فاصله‌ی زیادی با موتور جست‌وجوی گوگل دارد و حتی اضافه‌کردن هوش مصنوعی نیز نتوانسته است به موتور جست‌وجوی مایکروسافت کمک کند تا از این فاصله بکاهد.

مایکروسافت در تلاش مداوم برای جذب کاربران بیشتر به بینگ، این محصول را به‌صورت مداوم جلوی چشم کاربران ویندوز می‌آورد که به اتفاق آزار‌دهنده‌ای برای مردم تبدیل شده است.

برد سمز، توسعه‌دهنده‌ی Stardock، در پست ایکس خود گزارش داده است که ردموندی‌ها در حال حاضر پاپ‌آپی را به کاربران مرورگر اج که گوگل را به عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض خود تنظیم کرده‌اند، نشان می‌دهند.

پاپ‌آپ مایکروسافت به کاربران گوگل توصیه می‌کند که به بینگ منتقل شوند، اما بیشتر آن‌ها هیچ تمایلی ندارند که به‌جای محبوب‌ترین موتور جست‌وجوی جهان، از محصول جدید مایکروسافت استفاده کنند.

این اولین باری نیست که مایکروسافت با کمپین‌های بازاریابی نادرست، کاربرانش را اذیت می‌کند. این شرکت به انواع روش‌ها، کاربران ویندوز را به استفاده از مرورگر و موتور جست‌وجوی خود که هر دو سهم بازار بسیار کمی دارند، ترغیب می‌کند.

پیش از این نیز مایکروسافت متهم شده بود که تنظیمات پیش‌فرض ویندوز را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهد که آیکون مرورگر اج در دسکتاپ قرار بگیرد، حتی زمانی که به‌صورت دستی حذف می‌شود.

مایکروسافت به سختی تلاش کرده است تا قابلیت‌های بینگ را با اضافه کردن ویژگی‌های مختلف هوش مصنوعی بهبود بخشد.

مایکروسافت ماه گذشته ویژگی جدید کپشن هوش مصنوعی (AI Captions) را معرفی کرد که به کاربران کمک می‌کند تا خلاصه‌ای از محتوای نتایج جست‌وجوی خود را به‌راحتی بخوانند. چند روز قبل از معرفی AI Captions، مایکروسافت Bing Chat و سایر محصولات هوش مصنوعی خود را تحت عنوان Copilot تغییر نام داده بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.