خبر اول

دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

December 20, 2023
13:35 چهارشنبه، 29ام آذرماه 1402
کد خبر: 155123

شهرداری مشهد با هوش مصنوعی داده‌های افراد را چک می‌کند

منبع: پیوست

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات ورودی کاربران را با اطلاعات ثبت شده‌اشان تطبیق می‌دهد و در صورت بروز مشکل آن را برطرف می‌کند.

محمدرضا سمیعی، مدیرعامل فاوای شهرداری مشهد با رونمایی از این سامانه، از اهمیت تولید کد برای اشخاص حقیقی در سامانه‌های مختلف این سازمان گفت: «یکی از مشکلات سامانه کدگذاری، عدم تطابق کارت ملی و اطلاعات وارد شده توسط کاربر بود. برخی کاربران نام و نام‌خانوادگی خود را اشتباه تایپ می‌کردند یا به‌جای عکس کارت ملی، تصاویر نامعتبر بارگذاری می‌شد که مشکلات زیادی در سامانه‌های مالی و شهرسازی ایجاد می‌کرد.»

کدگذاری که از روش‌های مرسوم سامانه‌های شهرداری برای یکپارچکی اطلاعات کاربران است، پیش‌تر با کمک نیروی انسانی انجام می‌شد و امروز با استفاده از هوش مصنوعی، اطلاعات به صورت خودکار از روی کارت ملی افراد استخراج می‌شود.

به گفته سمیعی این روش سرعت تایید صحت اطلاعات وارد شده را بالا می‌برد: «با راه‌اندازی این سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی، علاوه بر اینکه تکمیل اطلاعات به صورت خودکار انجام می‌شود، منبع اطلاعات درج شده در سامانه‌های ملی و شهرسازی کارت ملی افراد خواهد بود.»

از دیگر مزایای استفاده از هوش مصنوعی در سامانه کدگذاری به نقل از او، اتصال این سرویس به سامانه‌های ثبت احوال و شاهکار بوده که علاوه بر یکپارچکی اطلاعات، عکس فرد یا کارت جعلی را تشخیص می‌دهد. همچنین با استفاده از این سرویس افراد برای استفاده از سامانه‌های دیگر نیاز به ایجاد کد جدید نخواهند داشت و این کد در همه سامانه‌ها برای آن‌ها ثبت می‌شود.

مدیرعامل فاوای مشهد در این باره اضافه کرد: «دقت بالا، سرعت زیاد در ورود اطلاعات، اعتماد به داده‌ها، جلوگیری از تخلفات سهوی یا عمدی کاربران و مستندات درست و مورد تایید از مزایای این روش است.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.