بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 23, 2023
18:02 شنبه، 2ام دیماه 1402
کد خبر: 155323

دبیرکل بانک مرکزی چهار برنامه آتی کاشف را تشریح کرد

دبیرکل بانک مرکزی با حضور در شرکت کاشف از نزدیک در جریان اقدامات، برنامه‌ها و امکانات این شرکت در راستای حفظ و ارتقای امنیت بسترهای بانکی و پرداختی کشور قرار گرفت. در این بازدید، مدیرعامل کاشف، تمرکز بر توسعه و ارتقای کیفیت سرویس‌ها و سامانه‌های امنیتی، استقرار چهارچوب کنترلی امنیتی در بانک‌ها، توسعه رادار و همچنین مبارزه با تقلب و تخلف در شبکه بانکی کشور را چهار برنامه آتی این شرکت معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی کاشف، محمد طالبی در این بازدید که با همراهی امین مهاجر، مدیر ارشد امنیت بانک مرکزی و علیرضا ماهیار، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک صورت گرفت، اقدامات نیروهای متخصص کاشف را در ارتقای امنیت حوزه بانکی بسیار مؤثر دانست و گفت: «خوشبختانه کشور ما از نظر زیرساخت‌های بانکداری و پرداخت الکترونیکی در منطقه و حتی نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا از جایگاه قابل تأملی برخوردار است و با وجود همه محدودیت‌های موجود، فاصله چندانی با استانداردهای بین‌المللی ندارد.»

او ادامه داد: «حس امنیت نسبت به ابزارها و روش‌های الکترونیکی در حوزه بانکی اکنون در میان مردم ما وجود دارد و باید با تمام توان از آن صیانت کرد.»

طالبی با اشاره به اقدامات گروه ملی انفورماتیک و به‌ویژه شرکت کاشف که بر حوزه امنیت تمرکز دارد، نقش بی‌بدیل این گروه را در تحقق اهداف بانک مرکزی مورد تأکید قرار داد و بر نقش کلیدی کاشف در حوزه امنیت بانکداری و ضرورت تقویت این شرکت در همه ابعاد تأکید کرد.»

طالبی با بیان اینکه کاشف کار سخت و چندجانبه‌ای را در صیانت از شبکه بانکداری و پرداخت الکترونیک کشور بر دوش دارد، گفت: «بخش‌هایی مانند نظارت‌های دوره‌ای، تست‌های ارزیابی و انطباق‌سنجی بسیار مهم‌ هستند و قادرند همانند سد و دژ محکمی در مقابله با تهدیدات و رخدادهای امنیتی در نظام پولی کشور باشند.»

ماهیار نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور دبیرکل بانک مرکزی در شرکت‌های گروه ملی انفورماتیک، راهبرد این گروه را توسعه و تحقق کامل برنامه‌های بانک مرکزی در حوزه فناوری‌های نوین عنوان کرد و ادامه داد: «گروه ملی انفورماتیک به‌عنوان هلدینگ پیشگام در بانکداری و پرداخت الکترونیکی پاسخگوی تمام برنامه‌ها و نیازمندی‌های بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور است و هر یک از شرکت‌های این گروه در یکی از بخش‌های این اکوسیستم نقشی سرآمد و بی‌بدیل دارند.»

او با اعلام اینکه در آینده نزدیک تمام سرویس‌های گروه ملی انفورماتیک در حوزه امنیت بانکداری در کاشف متمرکز خواهد شد، اظهار کرد: «با راه‌اندازی آکادمی امنیت در کاشف ذیل گروه ملی انفورماتیک، شاهد اقدامات و دستاوردهای بزرگی در حوزه آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص در این بخش خواهیم بود.»

قرایی، مدیرعامل کاشف نیز در این بازدید ضمن تشریح فرایندهای عملیاتی، دبیرکل بانک مرکزی را از نزدیک در جریان زیرساخت‌های فنی و اقدامات اجرایی این شرکت قرار داد و با ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک‌ سال اخیر کاشف، مهم‌ترین برنامه‌های آتی این شرکت را تمرکز بر توسعه و ارتقای کیفیت سرویس‌ها و سامانه‌های امنیتی، استقرار چهارچوب کنترلی امنیتی در بانک‌ها، توسعه رادار و همچنین مبارزه با تقلب و تخلف در شبکه بانکی کشور عنوان کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.