تلفن همراه

فناوری

December 23, 2023
18:08 شنبه، 2ام دیماه 1402
کد خبر: 155328

عرضه ۱۵ محصول دانش‌بنیان در پاویون نمایشگاه تلکام

منبع: ایسنا

۱۵ شرکت دانش‌بنیان با حضور در پاویون دانش‌بنیان‌های صندوق نوآوری و شکوفایی آخرین محصولات خود را در این حوزه عرضه کردند.

صبح امروز ۲ دی‌ماه (شنبه) نمایشگاه تلکام آغاز به‌کار کرد. بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام (مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال) با شعار «تحول دیجیتال و اتصال‌پذیری» و با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت داخلی و ۶ شرکت چینی در مساحت ۲۱ هزارمتر با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری، معاون وزیر صمت، معاون وزیر ارتباطات، رایزن علمی و فناوری روسیه و سفیر فیلیپین و با حضور خبرنگاران افتتاح شد.

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی تلکام ۱۴۰۲ در سالن‌های ۸ و ۹ آغاز به کار کرد و تا روز ۵ دی ماه ادامه خواهد داشت.

در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۵ شرکت‌ دانش‌بنیان، محصولات، دستاوردها و توانمندی‌های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند. محصولات این شرکت‌های دانش‌بنیان به این شرح است:

سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی

یک شـرکت متخصص در حوزه طراحی و پیاده‌سـازی و راهبری سـامانه‌های هوشـمند حمل‌ونقل عمومی (ITS) در قالب راهکارهای جامع و یکپارچه و کاملا ایرانی با یک دهه تجربه مشغول به فعالیت است. محصول ارائه شده از سوی این شرکت در پاویون دانش‌بنیان‌ها کنسول هوشمند و چندمنظوره راننده است.

نسل جدید مرکز تلفن

یک شرکت با بهره‌گیری از دانش فنی و اجرایی مهندسان خود، طراحی و تولید مراکز تلفن نسل جدید مبتنی بر IP را بر اساس جدیدترین فناوری مخابراتی جهان (NGN/IMS) با هدف ارائه بهترین سولوشن‌ها در سطح Telecom و Enterprise  آغاز کرده و محصول ارائه شده در پاویون سامانه SBC چکاوک است.

آنتن‌های باند ۲۳ گیگاهرتز

یک شـرکت در سال ۱۳۸۸ با ایده تولید انواع آنتن، قطعات مایکروویو و مدارات فرکانس بالا فعالیت خود را آغاز کرد و در زمینه طراحی و ساخت انواع تجهیزات سیستم‌های مخابراتی و مشاوره در زمینه پروژه‌های مرتبط بــا تکیه بــر تیــم خالق و با تجربه در حال فعالیت اســت. محصول ارائه شده در پاویون آنتن پارابولیک مایکروویو باند ۲۳ گیگاهرتز بوده است.

ابرسیگما

یکی دیگر از شرکت‌های معتبر در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت و دارای رتبه یک شورای عالی انفورماتیک در حوزه تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای سفارش مشتری و مشاوره فناوری اطلاعات و ارتباطات، افتخار دارد به بزرگترین و معتبرترین ســازمان‌های دولتی و نیز شرکت‌های هوشمند و پیشتاز خصوصی، خدمات‌رســانی کند. ابر سیگما از محصولات تولیدی این شرکت است که در این پاویون ارائه شد.

تقویت‌کننده مخابراتی

یکی دیگر از شرکت‌ها در زمینه الکترونیک و اتوماسیون صنعتی تأسیس شده است و با استفاده از مهندسان و مشاوران خبره، پروژه‌های بزرگی را از طراحی تا تولید انبوه پشتیبانی می‌کند. فعالیت‌های شرکت شامل طراحی سیستم‌های حرکتی دقیق و اتوماسیون صنعتی است که با توجه به نیازهای مشتریان صورت می‌پذیرد. این شرکت سیستم تقویت‌کننده مخابراتی را ارائه داد.

سوئیچ شبکه

یکی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف طراحی و تولید در زمینه تجهیزات ارتباطی فیبر نوری و شــبکه تاسیس شد. تلاش این شرکت در راستای تکنولوژی روز دنیا با تکیه بر بومی‌سازی سوئیچ‌های صنعتی PoE، انواع مدیاکانورترها و ماژول‌های SFP بوده است تا خود را به عنوان برندی معتبر در صنعت معرفی کرده و با پشتوانه اعتماد ملی بتواند وارد بازارهای جهانی شود. محصول ارائه شده از سوی این فناوران سوئیچ‌های شبکه سپیتام است.

مودم ترنسپرنت

یکی دیگر از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه در سال ۱۳۷۸ با هدف تحقیق، توسعه و ساخت تجهیزات صنعتی مورد نیاز صنایع وابسته به وزارت نیرو و وزارت نفت، گاز و پتروشیمی آغاز به کار کرده است و در چهار صنعت برق، گاز ، آب و پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها به طور مؤثر فعال است. مودم ترنسپرنت -۱۰۰TM محصول این شرکت است.

سیستم ارتباطی داخلی صنعتی

یکی دیگر از شرکت‌ها از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را شروع کرده و توانسته دستاوردهای خوبی در زمینه مخابرات با بومی‌سازی دستگاه‌های اینترکام صنعتی آنالوگ و دیجیتال به دست آورد و این دو محصول را به تولید و بهره‌برداری برساند. محصول ارائه شده در پاویون سیستم ارتباطات داخلی صنعتی است.

سیستم انتقال نوری

یکی دیگر از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه اولین تولیدکننده سیستم‌های انتقال نوری OTN-DWDM در ایران است که سابقه اجرای بزرگترین پروژه‌های مخابراتی در شرکت‌های بزرگی مانند شرکت زیرساخت، همراه اول، شبکه برق، مخابرات ایران و همچنین تجربه صادرات به اپراتورهای افغان تلکوم، سیریا تل و السرد فایبر را دارد. محصول ارائه شده در پاویون سیستم انتقال نوری است.

پلتفرم مانیتورینگ

یکی از شرکت‌های مستقر در ناحیه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف توسعه‌دهنده راهکارهای نرم‌افزاری یکپارچه و هوشمند جمع‌آوری، مهندسی و تحلیل داده است که به طور تخصصی پلتفرم یکپارچه معین را در حوزه مانیتورینگ زیرساخت و خدمات فناوری اطلاعات و اینترنت اشیاء تولید و عرضه کرده است. پلتفرم مانیتورینگ معین محصول ارائه شده از سوی این شرکت در پاویون دانش بنیان‌های نمایشگاه تلکام به شمار می‌رود.

سکوی ابری پردازش گرافیکی

سکوی ابری پردازش گرافیکی IRANGPU محصول دانش‌بنیان هلدینگ گرین وب بــا بیش از ســه دهه تجربه در صنعــت فناوری اطلاعات است. این هلدینگ دانش‌بنیان، به‌عنــوان یکی از بزرگترین مجریان تحول دیجیتال در کشور توانسته است با سرمایه‌گذاری در توســعه تکنولوژی‌های نوظهور نظیر اینترنت اشــیاء، بلاک‌چین، سرویس‌های ابری، زیرساخت‌های هوش مصنوعی و میزبانی وب، حامی مشتریان خود باشد.

طراحی زیر ساخت فیزیکی مرکز داده

طراحی تخصصی زیرسـاخت فیزیکی مرکز داده از دیگر محصولات ارائه شده در این نمایشگاه است که از سوی یکی از شرکت‌های فعال در زمینه ارائه خدمات طراحی و پیاده‌سازی زیرساخت فیزیکی مرکز داده، فروش و تأمین تجهیزات مراکز داده، ساخت دیتا سنتر ماژولار و کانتینری، ساخت کف کاذب پرفوریت، لرزه‌گیر و فیلتر هوا است.

سوئیچ خودکار الکترونیکی

یکی دیگر از شرکت‌ها با اتکا بر دانش متخصصان کارآزموده و مجرب، با هدف مشاوره، طراحی، تولید، تجهیز و پشــتیبانی سیســتم‌های تغذیه، به‌ویژه سیســتم‌های برق بدون وقفه (UPS) پایه‌ریزی و تأســیس شــد. این شــرکت با محصول سوئیچ خودکار الکترونیکی در پاویون دانش‌بنیان نمایشگاه تلکام حضور یافت.

تلویزیون تعاملی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینــه ارائه راهکارهای تلویزیون تعاملی (IPTV) فعالیت می‌کند.

توسعه فناوری‌های رسانه

یکی دیگر از شرکت‌های حاضر دارای بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه ارائه راهکارها و محصولات فناوری‌محور در حوزه فناوری رسانه با ارائه بهترین محصولات از برترین ایده‌هاست و انکودر را در این زمینه عرضه کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.