اپلیکیشن

تلفن همراه

December 23, 2023
18:21 شنبه، 2ام دیماه 1402
کد خبر: 155341

گوگل میت حالا حرکات دست شما را تشخیص می‌دهد

منبع: پلیس فتا

گوگل اخیراً ویژگی تشخیص حرکت دست را در گوگل میت ارائه کرده است. این ویژگی تشخیص می‌دهد که شما چه زمانی دست خود را بالا می‌برید. با بالا بردن دست، آیکون دست نیز فعال می‌شود و به شرکت‌کنندگان تماس ویدیویی اعلام می‌کند که شما می‌خواهید مسئله‌ای را با آن‌ها در میان بگذارید. این ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی در ابتدای ماه مارس معرفی شد.

شرکت گوگل در پست اخیر خود توضیح داد: «گوگل میت زمانی حرکت دست شما را تشخیص می‌دهد که دست در فاصله مناسبی از صورت و بدن شما قرار بگیرد و برای دوربین قابل مشاهده باشد.» ممکن است مجبور شوید که دست خود را چند ثانیه بالا نگه دارید تا ویژگی تشخیص حرکت دست فعال شود.

آیکون مربوط به بالا بردن دست در ویدیو شما ظاهر می‌شود. سپس این آیکون به شبکه اصلی منتقل می‌شود و همه شرکت‌کنندگان می‌توانند درخواست شما را مشاهده کنند. ویژگی تشخیص اشاره به صورت پیش‌فرض در گوگل میت وجود دارد. البته این ویژگی خاموش است و شما باید آن را در تنظیمات فعال کنید.

این ویژگی برای افرادی که در حال صحبت کردن هستند، به صورت خودکار خاموش می‌شود. علت این مسئله جلوگیری از فعال شدن دوباره آیکون هنگام صحبت کردن و تکان دادن دست‌ها است. این ویژگی درست مانند آن است که روی نماد بالا بردن دست کلیک می‌کنید. البته این ویژگی سبب می‌شود که احساس کنید در مدرسه هستید. این ویژگی جدید علاوه بر نوستالژیک بودن، فواید دیگری نیز دارد. به طور مثال اگر دور از ماوس قرار گرفته باشید، می‌توانید به کمک این ویژگی نماد بالا بردن دست را فعال کنید.

ممکن است که هنگام ناهار خوردن با کسی تماس بگیرید و نتوانید با دست کثیف از آیکون دست استفاده کنید. گوگل میت در ماه گذشته ویژگی جدیدی را معرفی کرد که سبب می‌شود شما بتوانید جلوه‌های ویژه مانند صاف کردن پوست، روشن کردن زیر چشم و سفید کردن چشم را امتحان کنید.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.