امنیت

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

December 24, 2023
12:47 یکشنبه، 3ام دیماه 1402
کد خبر: 155399

چرا نباید به‌روزرسانی‌های ویندوز را نادیده گرفت؟

منبع: ایران

اگر می‌خواهید کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما عمر مفید بیشتری داشته باشد قطعاً نباید از به‌روزرسانی‌های سیستم عامل ویندوز غافل شوید.
به‌روزرسانی‌ ویندوز یکی از ضروریات برای کاربران محسوب می‌شود و بی‌توجهی به آن، می‌تواند بسیار دردسرساز باشد. به‌روزرسانی و آپدیت ویندوز در زمان مناسب، آسیب‌پذیری سیستم شما را در برابر حملات سایبری بسیار کاهش می‌دهد و به این ترتیب مجبور نمی‌شوید با بدافزارها و باج‌افزارهای مختلف دست و پنجه نرم کنید.

نگرانی‌های امنیتی
هر چند در سال ۲۰۲۳ عملکرد «مایکروسافت دفندر» به حد کافی مناسب شده است اما همچنان به‌روزرسانی‌های ویندوز به دلایل امنیتی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. مایکروسافت مدام در تلاش است تا آسیب‌پذیری‌ها را در سیستم‌ عامل خود شناسایی کرده و طی به‌روزرسانی‌ها، وصله‌های امنیتی را منتشر ‌کند.
فراموش نکنید که نادیده گرفتن این به‌روزرسانی‌ها، شما را به هدف آسان‌تری برای مهاجمان سایبری تبدیل می‌کند. هکرها دائم درحال تلاش برای یافتن آسیب‌پذیری‌ها هستند و کاربری که سیستم خود را به‌روز نمی‌کند، هدف آسان‌تری برای آنها به شمار می‌رود.

جا ماندن از ویژگی‌های جدید
به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۱ در سال‌جاری بسیار قابل ملاحظه بوده و طی آن، یک دستیار هوش مصنوعی به نام کوپایلت (Copilot) معرفی شده که دارای یک رابط مبتنی بر چت است و استفاده از ویندوز را آسان‌تر می‌کند.
مایکروسافت حتی برنامه نقاشی را به‌روزرسانی کرد و به‌ طرز شگفت‌انگیزی، تغییر بزرگی در این برنامه قدیمی ایجاد کرد. بعلاوه جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱، یک فایل اکسپلورر اصلاح‌شده و یک برنامه پشتیبان‌گیری جدید را معرفی کرد. اگر ویندوز خود را به‌روزرسانی نکنید، این ویژگی‌های جالب را تجربه نخواهید کرد.

عملکرد ضعیف
اگر به عملکرد اهمیت می‌دهید، به‌روز نگه داشتن سیستم بسیار مهم است. ممکن است بعضی از بازی‌ها یا برنامه‌ها روی نسخه فعلی ویندوز شما به خوبی اجرا نشوند، اما بعد از به‌روزرسانی رایانه شخصی خود، از عملکرد آن شگفت‌زده خواهید شد.
نسخه‌های قدیمی ویندوز معمولاً باگ یا اشکالاتی دارند که بدون به‌روزرسانی رفع نمی‌شوند. این مشکلات معمولاً با یک به‌روزرسانی برطرف می‌شوند و مایکروسافت همچنین اغلب به‌روزرسانی‌های درایور را در این اصلاحات قرار می‌دهد تا کامپیوتر شما روان‌تر کار کند. اگر به‌روزرسانی‌های ویندوز را نادیده بگیرید، تمام این اصلاحات را از دست می‌دهید.

سازگاری
سازگاری، دلیل مهم دیگری است که نشان می‌دهد چرا نباید به‌روزرسانی‌های ویندوز را نادیده گرفت.
بسیاری از این به‌روزرسانی‌ها شامل به‌روزرسانی‌های درایور، رفع ناسازگاری برای نرم‌افزارهای قدیمی‌تر و به‌روزرسانی‌هایی برای برنامه‌های خاص هستند. این اصلاحات باعث شده است بسیاری از برنامه‌های قدیمی هنوز در ویندوز ۱۱ به خوبی اجرا ‌شوند.
نادیده گرفتن این به‌روزرسانی‌ها می‌تواند منجر به مشکلات سازگاری شده و باعث شود مشکلاتی در کارایی یا عملکرد رایانه شما به وجود بیاید. خودتان را از دردسر نجات دهید و اجازه دهید مایکروسافت، مشکلات شما را برطرف کند.

صرفه‌جویی در وقت و پول
به‌روزرسانی‌ ویندوز می‌تواند در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی زیادی کند.
درصورت بی‌توجهی به آپدیت‌های ارائه‌شده از سوی مایکروسافت، به دلیل امنیت ضعیف‌تر، قربانی حملات باج‌افزاری می‌شوید و در نهایت، وقت و پول زیادی را برای بازگرداندن اطلاعات خود از دست می‌دهید.
همچنین عملکرد ضعیف در یک برنامه یا بازی خاص ممکن است شما را به دردسر بیشتری بیندازد تا در نهایت متوجه شوید که به‌روزرسانی‌ ویندوز، راه‌حل است و درصورتی که اگر همان اول، به‌روزرسانی‌های خودکار را روشن می‌کردید، در وقت شما صرفه‌جویی بیشتری می‌شد.
در پایان باید گفت توصیه برای دریافت مرتب به‌روزرسانی‌ها، فقط به رایانه‌های شخصی یا لپ‌تاپ‌ها محدود نمی‌شود. این توصیه برای تلفن‌ها و هر دستگاه دیگری که دارید هم صدق می‌کند. حتی اگر به تمام ویژگی‌های جدید یا عملکرد بهتر اهمیتی نمی‌دهید، حداقل باید به خاطر امنیت، دستگاه‌های خود را به‌روز نگاه دارید. به‌روزرسانی در هر دستگاهی، نوعی وصله‌ امنیتی معرفی می‌کند و نادیده گرفتن آنها خطرناک و دردسرآفرین
است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.