اپلیکیشن

December 25, 2023
8:58 دوشنبه، 4ام دیماه 1402
کد خبر: 155564

با گوگل مپ مسافت 2 نقطه را اندازه بگیرید

منبع: ایران

گاه ممکن است نیاز داشته باشید که مسافت بین دو نقطه از شهر، محیط یک پارک یا طول یک کوچه را بدانید اما اندازه‌گیری آن به صورت معمول برای شما امکان‌پذیر نیست.

در چنین شرایطی فعالان عرصه فناوری راهکارهایی به شما ارائه داده‌اند که یکی از بهترین آنها در این زمینه استفاده از قابلیت‌های گوگل مپس است. اپلیکیشن Google Maps قابلیتی دارد که با استفاده از آن می‌توان فاصله بین دو یا چند نقطه را اندازه گرفت. به بیان دیگر یکی از امکانات قدیمی گوگل مپس، امکان اندازه‌گیری مسافت‌ها از روی نقشه است. به عنوان مثال برای دانستن مسافت بین دو نقطه شهر، می‌توانید از ابزارهایی که این برنامه گوگل در اختیارتان قرار می‌دهد بهره بگیرید. اگر کاربر گوشی‌های اندرویدی هستید، برای این کار باید ابتدا وارد گوگل مپس شوید و سپس مکان مورد نظر را روی نقشه پیدا کنید.

حالا انگشت خود را روی نقطه شروع اندازه‌گیری قرار دهید تا علامت‌گذاری شود. منو پایین صفحه را به سمت بالا بکشید و ابزار Measure Distance را انتخاب کنید. با حرکت دادن نقشه، نشانگر را روی نقطه پایان اندازه‌گیری قرار دهید به این ترتیب مسافت بین دو نقطه در پایین صفحه نمایش داده می‎شود. این راهکار تنها برای اندازه‌گیری فاصله بین خطوط مستقیم نیست و می‌توان از آن برای تعیین مسافت بین خطوط شکسته هم استفاده کرد و حتی محیط یک محل همچون پارک موجود در یک محله را اندازه‌گیری کرد. برای این کار باید از دکمه + واقع در گوشه صفحه بهره بگیرید تا بتوانید مسافت‌ها را به صورت شکسته اندازه‌گیری کنید.

البته توجه داشته باشید اندازه‌گیری با این روش خیلی دقیق نیست و اگر برای موضوعی خاص نیاز به اندازه‌گیری دقیق دارید هرگز استفاده از گوگل مپس به شما پیشنهاد نمی‎شود. درصورتی هم که علاقه‌مند باشید گوگل مپس فاصله‌ها را بر مبنای کیلومتر به شما نشان دهد باید وارد Settings برنامه شوید و در بخش Distance units، واحد را به کیلومتر تغییر دهید. به این ترتیب می‌توانید فاصله بین دو نقطه شهر یا روستا یا حتی مسافت‌های بین شهری را با کمک گوگل مپس اندازه‌گیری کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.