فناوری

گوشی

December 25, 2023
11:02 دوشنبه، 4ام دیماه 1402
کد خبر: 155610

ادامه پیشروی هواوی در صنعت تراشه: چیپ کرین 8000 در راه است

منبع: Digiato

به نظر می‌رسد هواوی با وجود تحریم‌های آمریکا، دوباره می‌خواهد در صنعت تراشه‌سازی فعالیت کند و وابستگی‌اش به شرکت‌های غربی را کاهش دهد.

هواوی چند وقت پیش با معرفی تراشه کرین 9000S در میت 60 پرو صنعت فناوری را شگفت‌زده کرد و حالا به‌نظر می‌رسد که چینی‌ها می‌خواهند به فعالیت مجدد در این بازار ادامه دهند. طبق شواهد جدید، هواوی درحال توسعه تراشه کرین 8000 است.

در گذشته شایعه شده بود که گوشی هواوی نوا 12 اولترا با تراشه کرین K9 در راه است. در آن زمان مشخص نشده بود که K9 همان کرین 9000S است یا اینکه با تراشه‌ای کاملاً جدید روبه‌رو هستیم؛ اما حالا طبق تصویری جدید، هواوی روی یک تراشه کاملاً جدید کار می‌کند.

طبق پست کاربری به نام faridofanani96 در شبکه اجتماعی ایکس، تراشه جدید هواوی با نام Kirin 8000 از راه می‌رسد. درحقیقت این کاربر تصویری از بخش مشخصات این دستگاه منتشر کرده است که به نام تراشه جدید هواوی اشاره می‌کند.

تراشه کرین 8000
درحالی‌که اطلاعاتی درباره مشخصات این تراشه و لیتوگرافی آن نداریم، حدس می‌زنیم که چیپ جدید هواوی مانند کرین 9000S با لیتوگرافی 7 نانومتری SMIC ساخته شده باشد.

براساس تصویری که امروز منتشر شده است، گوشی آینده هواوی به نمایشگر امولد با رزولوشن 2776 در 1224 پیکسل مجهز می‌شود و همچنین 12 گیگابایت رم LPDDR4 خواهد داشت. با توجه به این تراشه، به‌نظر می‌رسد که با یک گوشی میان‌رده روبه‌رو هستیم.

درحالی‌که کرین 8000 به‌احتمال‌زیاد ضعیف‌تر از رقبای خود خواهد بود، هواوی روی موضوع دیگری تمرکز کرده است: کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی. درحقیقت هواوی با وجود تحریم‌های سنگین آمریکا، می‌خواهد در صنعت تراشه‌سازی دوباره فعالیت کند؛ بنابراین احتمالاً کرین 8000 آخرین تراشه جدید چینی‌ها نخواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.