اپراتورها

فناوری

December 27, 2023
8:00 چهارشنبه، 6ام دیماه 1402
کد خبر: 155804

بهسا از BSS ایرانی خود رونمایی کرد

 

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه تلکام از سامانه BSS- اولین راهکار دانش‌بنیان بومی پشتیبانی از کسب‌وکار اپراتورهای ارتباطی رونمایی کرد.

به گزارش ایرنا، یک شرکت ایرانی سامانه‌ای برای پشتیبانی از کسب‌وکار اپراتورهای ارتباطی رونمایی کرده که تا کنون به اپراتورهای داخلی فروخته شده و مذاکرات نهایی برای فروش این سامانه با دو اپراتور منطقه در جریان است.

هم‌زمان برپایی نمایشگاه ایران تلکام ۱۴۰۲، مراسم رونمایی از سامانه BSS- اولین راهکار دانش بنیان بومی- شرکت بهسا (به‌پرداز همراه سامانه اول) با حضور عزت الله اکبری تالارپشتی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و میرعلی سیدی، مدیرعامل شرکت بهسا در محل تالار اصفهان نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

«میرعلی سیدی» مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فناور بهسا با حدود ۶۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر کشور آغاز به کارکرده است، در خصوص این سامانه گفت: در صنعت فناوری اطلاعات، اپراتورها، فراهم‌کنندگان زیرساخت و محرک و پشتیبان توسعه فناوری در تمام دنیا هستند. اپراتورها از چند زیرساخت اصلی استفاده می‌کنند که شامل آنتن و شبکه‌های سیگنالی و سامانه پشتیبانی کسب‌وکار می‌شود. مشترکین تلفن همراه برای ارائه خدمات دیجیتال به مشترکین خود از این سامانه‌های استفاده می‌کنند. در دنیا این فناوری پیچیده است و کمتر از ۱۰ شرکت هستند که چنین محصولاتی را ارائه می‌کنند که شامل هواوی، اریکسون و سایر شرکت‌ها می‌شود.

وی درباره استفاده اپراتورهای داخلی از این سامانه گفت: با حمایت همراه اول طی شش سال و با تلاش بیش از ۵۰۰ کارشناس و با یک نقشه راه مشخص پلتفرم پشتیبانی کسب‌وکار اپراتورها را تولید کردیم و شرکت‌هایی همچون همراه اول در بخش‌های مختلف از این سیستم استفاده می‌کنند. با آغاز تحریم‌ها نیز شرکت رایتل با استفاده از محصول این شرکت توانست سالیانه ۲۵ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی داشته باشد و به افزایش درآمدی ۲۵۰ درصد دست‌یافت.

سیدی تأکید کرد: در حال آماده‌سازی برای ورود به بازار بین‌الملل هستیم و با تأیید وزارت صمت در سایت توان ایران رجیستر شده‌ایم و از خروج ارز نیز جلوگیری می‌کنیم. در حال حاضر ۲۵ کشور را مورد هدف قرار دادیم و در همین راستا در ماه‌های اخیر در مناقصات بین‌المللی شرکت کردیم و موفق شدیم در دو اپراتور منطقه عملیات فروش و نصب و راه‌اندازی را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: سیستم پشتیبانی اپراتورها از ۲۰ زیرسامانه تشکیل شده است که هر کدام خدماتی را به مشتریان ارائه می‌دهند؛ بخشی حوزه مشتری، بخشی درآمد و بخشی در حوزه خدمات دیجیتالی و سرویس است. اکنون اپراتورهای خدمات ارتباطی می‌توانند با یک‌پنجم قیمت محصولات خارجی از محصول ایرانی ما استفاده کنند و در همین راستا قدرت رقابتی بالایی نیز در بازارهای مختلف به‌خصوص آفریقا و خاورمیانه داریم. قزاقستان با ۱۲ میلیون مشترک فعال و یمن با ۵/۵ میلیون مشترک فعال و نپال با ۲/۵ میلیون مشترک فعال از این محصول استفاده خواهند کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.