امینت

December 27, 2023
11:49 چهارشنبه، 6ام دیماه 1402
کد خبر: 155814

کشف چند آسیب‌پذیری با شدت بالا در محصولات IBM

منبع: ماهر
IBM وجود سه آسیب‌پذیری در محصولات خود را اعلام کرد.

اولین آسیب‌پذیری با شناسه‌ CVE-2021-38927 و شدت بالا (7.2) در IBM Aspera Console امکان حمله XSS را برای مهاجم فراهم می‌آورد. در این آسیب‌پذیری مهاجم می‌تواند کدهای جاوا اسکریپت را در رابط کاربری وب جاسازی کرده و منجر به افشای اعتبارنامه‌ها و اطلاعات کاربری در یک سشن مورد اعتماد شود.
آسیب‌پذیری دوم با شناسه‌ CVE-2023-43064 و شدت بالا (7.0) در IBM i product Facsimile Support for i به‌ دلیل فراخوانی یک کتابخانه غیرمجاز، امکان ارتقاء سطح دسترسی را برای مهاجم محلی فراهم می‌آورد. این آسیب‌پذیری منجر به اجرای کد دلخواه با سطح دسترسی کاربر از طریق فراخوانی facsimile support می‌شود.
در سومین آسیب‌پذیری با شناسه‌ CVE-2023-49880 و شدت بالا (7.5)، مهاجم می‌تواند عناصر یک تراکنش را تغییر دهد. در بخش Message Entry and Repair (MER) از Financial Transaction Manager برای SWIFT Services، آدرس ارسال و نوع پیام‌های FIN غیرقابل تغییر فرض می‌شود. در این آسیب‌پذیری تغییر داده‌های Assumed-Immutable (MAID) بر IBM Financial Transaction Manager for SWIFT Services تأثیر می‌گذارد.

محصولات تحت تأثیر
این آسیب‌پذیری محصولات زیر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

توصیه‌های امنیتی
توصیه می‌شود کاربران در اسرع وقت نسبت به ارتقاء محصولات IBM به نسخه‌های وصله شده، اقدام نمایند.
•    به‌روزرسانی IBM Aspera Console به نسخه 3.4.2 PL6
•    اعمال یک PTF در  IBM i. در IBM i نسخه‌های 7.5 آسیب‌پذیر با 5798-FAX نسخه V5R8M0 وصله شده است.
•    نصب Fix Pack 11 برای نسخه آسیب‌پذیرIBM Financial Transaction Manager for SWIFT Services for Multiplatforms

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.