فیبرنوری

December 28, 2023
12:53 پنجشنبه، 7ام دیماه 1402
کد خبر: 155906

5 کیلومتر حفاری و داکت گذاری فیبر نوری شهر آلونی

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات حفاری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر آلونی به بیش از 5 کیلومتر رسید و انتظار می رود تا نیمه دوم بهمن ماه عملیات عمرانی پروژه در این شهر به اتمام برسد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری، مرتضی بلالی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، با اشاره به شروع عملیات حفاری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر آلونی اظهارکرد: طی بررسی هایی که در خصوص نحوه اجرای پروژه فوق الذکر در شهر آلونی به عمل آمد، 13 کیلومتر حفاری برای این شهر در نظر گرفته شد که با آغاز عملیات حفاری تاکنون 5 کیلومتر حفاری و داکت گذاری انجام شده است و انتظار می رود تا نیمه دوم بهمن ماه عملیات عمرانی پروژه در این شهر به اتمام برسد.
بلالی با اشاره برنامه ریزی های به عمل آمده جهت تسریع در اتمام عملیات حفاری تصریح کرد: در جلسه امضای تفاهم نامه فیبر نوری شهرکرد، بیشترین دغدغه معاون امور عمرانی استاندار، بارندگی ها و انجام حفاری در سریع ترین زمان ممکن بود که با برنامه ریزی به عمل آمده این موضوعات مدنظر قرار گرفت و شرکت انتقال دادهای آسیاتک علاوه بر حفاری و داکت گذاری 5 کیلومتر، در حال نصب FAT برای حفاری انجام شده نیز هستند.

بلالی با بیان اینکه با اتمام 13 کیلومتر حفاری پروژه فیبر نوری و ایجاد بستر، پوشش 60 درصدی برای این شهر ایجاد می شود، بر لزوم همکاری شهرداری ها برای اجرای پروژه مذکور در سطح استان تاکید کرد و گفت: بعد از انعقاد تفاهم نامه شهرکرد، مراحل اداری، طراحی و ارسال تجهیزات جهت شروع عملیات پیگیری شد و تاکنون هماهنگی ارسال 5 دستگاه ترینچر برای اجرای پروژه فیبر شهرکرد صورت گرفته است. بلالی افزود: انعقاد قراردادهای حفاری سایر شهرهای استان نیز از سوی اپراتور مربوطه در حال پیگیری است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.