فناوری اطلاعات

December 31, 2023
21:18 یکشنبه، 10ام دیماه 1402
کد خبر: 156288

ایلان ماسک برنامه‌های 2024 اسپیس‌ایکس و تسلا را در ایکس منتشر می‌کند

«ایلان ماسک»، کارآفرین میلیاردر، اعلام کرد که به‌زودی برنامه‌های سال 2024 دو شرکت اسپیس‌ایکس و تسلا را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر خواهد کرد. قرار است ماسک ابتدا در جلساتی در این دو شرکت، ضمن مرور دستاوردهای سال 2023، برنامه‌های آینده خود برای سال 2024 را اعلام کند و بعد این برنامه‌ها را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارد.

ماسک در پستی در ایکس اعلام کرد که هفته آینده در شرکت‌های اسپیس‌ایکس و تسلا سخنرانی خواهد داشت و طی آن دستاوردهای سال 2023 را مرور می‌کند. او همچنین گفت که در این سخنرانی «برنامه‌های شگفت‌انگیز» سال 2024 خود را نیز شرح خواهد داد.

ماسک همچنین اعلام کرد که اطلاعات این جلسات به‌صورت عمومی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر خواهد شد و مخاطبان می‌توانند نگاهی اجمالی به برنامه‌های سال آینده این دو شرکت پیشرو داشته باشند. اسپیس‌ایکس و تسلا بر حوزه‌های مربوط به اکتشافات فضایی و خودروهای برقی تسلط دارند و برنامه‌های آتی آن‌ها احتمالاً بسیار جاه‌طلبانه خواهد بود.

به‌رغم اینکه ایلان ماسک در سال 2023 زمان زیادی را در ایکس گذرانده است، اما شرکت‌های اسپیس‌ایکس و تسلا عملکرد درخشانی در سال 2023 داشته‌اند. شبکه اجتماعی ایکس که ایلان ماسک در سال 2022 آن را خرید، تحت مدیریت او با نام، لوگو و ویژگی‌های جدید دستخوش تغییرات اساسی شده است. همچنین ماسک درنظر دارد که این شبکه اجتماعی را سودآور و کاربرپسند کند.

اسپیس‌ایکس در سال 2023 به چندین نقطه عطف دست یافت؛ پرتاب 97 موشک، استفاده مجدد از فالکون 9 برای نوزدهمین‌بار، دومین پرتاب آزمایشی فضاپیمای استارشیپ و گسترش سرویس اینترنتی استارلینک به 2.3 میلیون مشتری در سراسر جهان از مهم‌ترین دستاوردهای اسپیس‌ایکس در این سال هستند.

از سوی دیگر، تسلا نیز چندین موفقیت در سال 2023 به‌دست آورد: عرضه سایبرتراک و رونمایی از نسل دوم ربات انسان‌نمای اپتیموس را می‌توان ازجمله مهم‌ترین دستاوردهای تسلا در سال 2023 دانست.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.