فیبرنوری

January 2, 2024
8:37 سه شنبه، 12ام دیماه 1402
کد خبر: 156447

حفاری پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای ارومیه تا پایان دیماه به اتمام می رسد

رئیس مرکز بازرسی وزارت ارتباطات و نماینده ویژه وزیر ارتباطات در راهبری پروژه FTTH شمالغرب بیان کرد: با تمرکز پیمانکارهای صبانت حفاری پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای ارومیه تا پایان دیماه به اتمام می رسد و نصب تجهیزات متعاقبا توسط اپراتور صبانت انجام شود.
به گزارش روابط عمومی ICT آذربایجان غربی،علی بحرینی رئیس مرکز بازرسی وزارت ارتباطات و نماینده ویژه وزیر ارتباطات در راهبری پروژه FTTH شمالغرب در نشست با شهرداران شهرهای بزرگ آذربایجان غربی، مدیر عامل و پیمانکاران شرکت صبانت که با حضور معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد:بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا یک ماه آینده حفاری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای کلانشهر ارومیه به اتمام می رسد.
وی با اشاره به مزایای این توسعه این پروژه برای مردم عنوان کرد: کاهش شکاف دیجیتالی، ایجاد فرصت شغلی ،توسعه اقتصاد دیجیتال، توسعه بحث آموزش برخط در حوزه آموزش و پرورش و همچنین توسعه بخش بهداشت و درمان ازجمله مزایای ایجاد و توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها است.
بحرینی با تاکید بر ملی بودن پروژه و اهمیت همکاری و همدلی همه ارگان ها در اجرای آن تصریح کرد: باید دیدگاه فرا بخشی داشته باشیم تا پروژه در وقت مقرر به سرنجام برسد.
وی در ادامه بر تمرکز تیم های اجرایی پروژه در ارومیه بر اساس تاکید وزیر ارتباطات و همچنین اجرای سریع و اتمام حفاری پروژه تا پایان دیماه تاکید کرد.
جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ابتدای جلسه با ارائه گزارشی مبسوط از پیشرفت پروژه به برخی از موانع پیشبرد کار اشاره کرد و گفت: یکی از موارد اساسی در اجرای پروژه که سرعت آن را تحت تاثیر قرار می دهد صدور مجوز به صورت روزانه برای اجرای پروژه و تامین برق OLT ها مورد نیاز است.
وی همکاری شهرداران در اجرای پروژه را بسیار موثر قلمداد کرد و افزود: با همکاری شهرداران این پروژه می تواند در زمانبندی تعیین شده اجرایی و بستر مناسبی برای مردم ایجاد شود.
رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به موقعیت جغرافیایی و سیاسی استان گفت: استان آذربایجان غربی با دارا بودن 6 پایانه مرزی بعنوان تنها مرز زمینی با اروپا از مسیر ترکیه بوده و 967 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق دارد.
وی افزود: یک سوم کریدور غرب بیش از 520 کیلومتر آن در این استان قرار دارد و این استان یک محور ترانزیتی است و بعد از فرودگاه امام بیشترین مسافر خارج از کشور از مرز رازی و بازرگان آذربایجان غربی تردد می کند.
رهبردین با اشاره به ویژگی های دیگر استان در بحث کشاورزی و روستانشین بودن یک سوم جمعیت استان گفت: این استان نیازمند توجه ویژه است و طبق جلسه استاندار با وزیر ارتباطات پروژه توسعه اینترنت روستایی و پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها باید طبق برنامه ریزی انجام شده به اتمام برسد و ما با تمام توان در پیشبرد پروژه کنار شما هستیم.
وی با تقدیر از مدیرکل ارتباطات استان افزود:تلاش های خوبی در دولت سیزدهم در بخش توسعه اینترنت روستایی صورت گرفت و با همکاری و عنایت وزیر ارتباطات ما بقی روستاها نیز به این امکان مجهز شوند.
در ادامه جلسه مدیر عامل صبانت و پیمانکاران به برخی از موارد فنی و مشکلات اجرایی اشاره و تصمیماتی برای رفع موانع اتخاذ شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.