بانکداری و پرداخت الکترونیک

January 3, 2024
0:33 چهارشنبه، 13ام دیماه 1402
کد خبر: 156536

بانک صادرات نئوبانک می‌زند

« به زودی بانک صادرات نئوبانک‌ می‌زند» این خبری است که مدیرعامل بانک صادرات آن را اعلام کرد.

به گزارش پیوست، محسن سیفی در حاشیه رویداد امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دیجی‌پی و بانک صادرات اعلام کرد: این بانک هم به زودی نئوبانک‌دار می‌شود.

سیفی در پاسخ به پیوست مبنی بر اعلام بیشتری از جزئیات این خبر گفت: از ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ تبلیغات و بیلبوردهای ما را در سطح شهر خواهید دید و از همان تاریخ نئوبانک صادرات رونمایی خواهد شد. او جزئیات بیشتری راجع به این نئوبانک نداد اما مهم‌ترین چالش پیش روی این بانک را مواجه با گروه بازنشستگان عنوان کرد، او در این باره گفت: عمده کاربران بانک صادرات بازنشستگان یا افراد در سنین بالا هستند که به هر حال ممکن است سخت‌تر از افراد جوان با فناوری ارتباط بگیرند. اما تا دو سال آینده اتفاقات بسیار مهمی در نئوبانک صادرات رخ می‌دهد. او همچنین گفت پس از آنکه از نئوبانک صادرات رونمایی شود متوجه می‌شوید که این نئوبانک چیزی از رقبایی مثل بلوبانک کم ندارد.

سیفی توضیحات بیشتر راجع به این نئوبانک را به تاریخ ارائه رسمی آن موکول کرد.

به نظر می‌رسد منظور مدیرعامل بانک صادرات از نئوبانک، شعبه دیجیتال بانک صادرات است. طبق «ضوابط ناظر بر نحوه ایجاد، فعالیت و نظارت بر واحد دیجیتال ارائه خدمات بانکی توسط موسسات اعتباری» موسسه اعتباری متقاضی تاسیس واحد دیجیتال ارائه خدمات بانکی، مکلف است تقاضای خود را به اداره مجوزهای بانکی بانک مرکزی ارائه دهد.

پس از تصویب و ابلاغ این دستورالعمل از سوی بانک مرکزی بسیاری از فعالان بانکی پیش‌بینی کردند که همین مصوبه موجب می‌شود تا به تدریج کل شبکه بانکی کشور درخواست ایجاد یک نئوبانک کنند. هر چند مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرد: مخاطب بخشنامه شعب دیجیتال بانک‌ها، شبکه بانکی است و اگر بانکی بخواهد شعب دیجیتال بزند باید از این دستورالعمل پیروی کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.