گجت

گوشی

January 3, 2024
17:22 چهارشنبه، 13ام دیماه 1402
کد خبر: 156645

اپل با عرضه ویژن پرو توجهات را از S24 سامسونگ برمی‌دارد

منبع: zoomit

ظاهرا اپل می‌خواهد هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو را در ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) در ایالات متحده عرضه کند. این ادعا تا حد زیادی با پیش‌بینی مارک گرمن درباره‌ی افزایش تولید و احتمال عرضه در ماه فوریه (بهمن و اسفند) همخوانی دارد.

آن‌طور که به نظر می‌رسد، اپل در تلاش است توجهات را از گوشی گلکسی S24 سامسونگ بردارد. بر اساس اطلاعات رسمی، گوشی سامسونگ گلکسی S24 در روز ۲۷ دی‌ماه رونمایی می‌شود و ۱۰ روز بعد قرار است شاهد عرضه‌ی ویژن پرو باشیم.

گفته می‌شود که هدست اپل ویژن پرو قرار است زودتر از انتظارات به بازار عرضه شود. سونی تأمین‌کننده‌ی اصلی صفحه‌نمایش برای هدست اپل است. شرکتی در چین نیز در نقش تأمین‌کننده‌ی ذخیره فعالیت می‌کند و چنانچه تقاضا برای هدست‌های اپل زیاد شود، نقشی حیاتی در افزایش ظرفیت تولید این محصول ایفا خواهد کرد.

هدست واقعیت مجازی اپل صفحه‌نمایش OLEDoS دارد که از ساختار فیلتر رنگی همراه با پنل WOLED استفاده می‌کند. این روش ازطریق لایه‌ی رنگی RGB، نور سفید را فیلتر می‌کند و وعده‌ی تجربه‌ی بصری با وضوح بسیار بالاتر و پوشش رنگی غنی‌تری را به کاربران می‌دهد.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که خالق گوشی آیفون، نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ای از هدست ویژن پرو را در سال ۲۰۲۷ عرضه می‌کند که از فناوری RGB OLEDoS برای روشنایی بالاتر نسبت‌به مدل فعلی WOLED+CF بهره‌ می‌برد.

فناوری RGB OLEDoS نور و رنگ را مستقیماً از زیرپیکسل‌های RGB تولید می‌کند و نیاز به فیلترهای رنگی را از بین می‌برد و روشنایی نمایشگر را افزایش می‌دهد.

مینگ‌چی کوئو، تحلیل‌گر نام‌ آشنای محصولات اپل، معتقد است که با احتمال فروش ۵۰۰ هزار دستگاه از هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال ۲۰۲۴ وجود دارد.

ویژن پرو که در WWDC 2023 رونمایی شد، صفحه‌نمایشی با بیش از ۲۳ میلیون پیکسل دارد و توسط تراشه‌ی M2 به‌عنوان پردازده‌ی اصلی و تراشه‌ی R1 برای پردازش سریع داده‌ی حسگرها تغذیه می‌شود.

هدست اپل می‌تواند عکس‌ها و ویدیوهای سه‌بعدی را نمایش دهد و برای بازی، تماشای فیلم و کاربردهای واقعیت افزوده ساخته شده است. قیمت هدست واقعیت مجازی اپل ۳,۴۹۹ دلار است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.