اینترنت و شبکه

فیبرنوری

January 4, 2024
16:06 پنجشنبه، 14ام دیماه 1402
کد خبر: 156717

پوشش فیبرنوری از ۵ میلیون و ۱۹۰ هزار خانوار عبور کرد

آخرین آمار مربوط به طرح ملی پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها نشان می‌دهد برای بیش از ۵ میلیون و ۱۹۱ هزار خانوار، پوشش ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، ایجاد پوشش فیبرنوری برای ۲۰ میلیون خانوار تا پایان دولت سیزدهم یکی از راهبردهای اصلی است که در وزارت ارتباطات دنبال می‌شود.

بر اساس آخرین آماری که از این پروژه به صورت برخط در سامانه منتشر می‌شود، پوشش فیبرنوری اکنون از ۵ میلیون و ۱۹۱ هزار خانوار عبور کرده است.

پیشرفت این پروژه که هدف‌گذاری برای اتمام آن تا پایان دولت سیزدهم است، تا کنون به ۲۶ درصد رسیده است. با پیوستن اپراتورهای مختلف و شرکت مخابرات به پروژه فیبرنوری، مشوق‌هایی که دولت برای مشارکت در این طرح ایجاد کرده و نیز مصوباتی که در خصوص همکاری دیگر دستگاه‌ها برای پیشبرد این پروژه درنظر گرفته شده است، روند ایجاد پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای مختلف کشور سرعت گرفته است.

مجموع سرویس‌گیرندگان فیبرنوری (FTTH و VDSL) اکنون به ۴۸۱ کاربر رسیده است. البته این پروژه ملی هنوز در تهران آغاز نشده، با آغاز فرایند این پروژه در کلان‌شهر تهران، تعداد کاربران آن به سرعت افزایشی خواهد شد.

ایجاد پوشش فیبرنوری در کشور از سال گذشته تا کنون افزایش ۳ میلیونی داشته و خط نموداری آن صعودی است، اما در مقابل آمار سرویس‌گیرندگان هنوز روی یک خط ثابت قرار دارد و حدود ۶۰ هزار نفر در یک سال گذشته به سرویس گیرندگان فیبرنوری پیوسته‌اند.

ایجاد مشوق‌های بیشتر برای استفاده از سرویس فیبرنوری و همین طور تشریح مزایای استفاده از این سرویس برای کاربران می‌تواند استقبال از این طرح را تا حد زیادی افزایش دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.