خبر اول

هوش مصنوعی

January 4, 2024
16:11 پنجشنبه، 14ام دیماه 1402
کد خبر: 156720

درآمد سالانه مهندسان هوش مصنوعی: تا 300 هزار دلار

منبع: همکاران سیستم

«توماس داونپورت» بیش از یک دهه قبل در مقاله‌ای که در نشریه «هاروارد بیزینس ریویو» منتشر شد، محققان علوم داده را صاحبان بهترین شغل در قرن بیست و یکم معرفی کرد. ولی هم اکنون در عرص هوش مصنوعی مولد «مهندسان سریع» این عنوان را به خود اختصاص داده‌اند؟

کارشناسان هم اکنون بر این باورند که مهندسان فعال در حوزه توسعه نرم افزار یکی از داغ‌ترین مشاغل جهان را در اختیار دارند. «دیوید گرویتز» از کارشناسان مرکز «زد.دی‌نت» می‌گوید «مهندسی سریع» شامل دریافت بهترین و مرتبط‌ترین پاسخ‌ها از ابزارهای هوش مصنوعی مولد است و همچنین تمامی سیستم‌های برنامه ریزی شده با اعلان‌های تعبیه شده در کدها را نیز شامل می‌شود.

میانگین درآمد سالانه مشاغلی که اصطلاحا به آنها «مهندس سریع» اطلاق می‌شود و به صورت حرفه‌ای در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند به 175 هزار دلار می‌رسد و البته آنها می‌توانند درآمد خود را تا بیش از 300 هزار دلار در سال هم افزایش دهند. «مهندس سریع» فعال در حوزه هوش مصنوعی بیش از توانایی پرسیدن سوالات مهم است و شما باید رشته‌های مختلف در عرصه هوش مصنوعی از جمله برنامه نویسی، زبان، حل مسئله و حتی هنر برای پیشرفت در این مسیر شغلی را با یکدیگر ترکیب کنید.

با هجوم جهانی در عرصه هوش مصنوعی مولد، تقاضا برای در اختیار گرفتن مهندسان سریع بیشتر شده است و تنها مشکل در این زمینه این است که یافتن مهارت‌های مرتبط با حوزه مهندسی سریع یک چالش حل نشدنی است. استخدام مهندسان سریع برای تمامی کسب و کارها یک مشکل اساسی محسوب می‌شود و همیشه کمبود مهارت در این زمینه وجود دارد.

منبع: zdnet.com
ترجمه: همکاران سیستم

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.