سیستم‌عامل و نرم‌افزار

January 4, 2024
19:58 پنجشنبه، 14ام دیماه 1402
کد خبر: 156727

هوش مصنوعی کوپایلت به فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ می‌آید؟

منبع: zoomit

ظاهراً مایکروسافت برنامه‌های زیادی برای استفاده از دستیار هوش مصنوعی کوپایلت در محصولات خود و به‌خصوص ویندوز ۱۱ دارد.

بیلد پیش‌نمایش ۲۶۰۲۰ ویندوز ۱۱ در کانال Canary، اولین نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل در سال جدید محسوب می‌شود، اما برخلاف اکثر بیلدهای این کانال ویژگی‌های جالبی ارائه می‌دهد.

هیجان‌انگیزترین بخش بیلد ۲۶۰۲۰ به قابلیتی اشاره دارد که امکان استفاده از دستیار هوش مصنوعی کوپایلت (Copilot) را در فایل اکسپلورر فراهم می‌کند.

کوپایلت، پاسخ مایکروسافت به ChatGPT محسوب می‌شود و درحال حاضر به بسیاری از محصولات و خدمات این شرکت ازجمله ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ اضافه شده است.

یکی از کاربران ویندوز با نام کاربری PhantomOcean3 در ایکس (توییتر سابق) پس‌از بررسی بیلد ۲۶۰۲۰ ویندوز ۱۱ در کانال Canary و همچنین بیلد ۲۳۶۱۲ توسعه‌دهندگان، پیش‌بینی می‌کند مایکروسافت درحال افزودن کوپایلت به منوی زمینه‌ی فایل‌ اکسپلورر است.

کد مربوط به شناسه‌ی ویژگی‌ مورد اشاره در جدیدترین نسخه‌ی Canary ویندوز ۱۱ با عنوان زیر مشخص شده است:

ظاهراً متغیر کد بالا در نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۱ برای گزینه‌ی Send This File to Copilot یا Send To Copilot درنظر گرفته شده است که به منوی زمینه‌ی فایل اکسپلورر این سیستم‌عامل اضافه خواهد شد.

هنگامی‌که فایلی را به کوپایلت ارسال کنید، دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت می‌تواند پس‌از تجزیه‌وتحلیل، خلاصه‌ای از آن ارائه دهد.

کوپایلت درحال حاضر ازطریق نوار وظیفه‌ی ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ دردسترس کاربران است اما عملکرد نسبتاً محدودی دارد. مایکروسافت اخیراً کوپایلت را برای ویندوز ۱۰ نیز منتشر کرد و به‌نظر می‌رسد برنامه‌های زیادی برای این دستیار هوش مصنوعی دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.