گوشی

January 4, 2024
19:59 پنجشنبه، 14ام دیماه 1402
کد خبر: 156729

شیائومی با ردمی نوت ۱۳ بازار گوشی‌های اقتصادی را به هم می‌ریزد

منبع: zoomit

گوشی اقتصادی ردمی نوت ۱۳ با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی روانه‌ی بازار می‌شود.

شیائومی سری ردمی نوت ۱۳ را که پیش از این در چین رونمایی شده بود، در هند معرفی کرد. این معرفی شامل سه مدل ردمی نوت ۱۳ 5G، ردمی نوت ۱۳ پرو 5G و ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس 5G است.

هر سه گوشی شیائومی مشابه گوشی‌های فروخته‌شده در چین هستند. با این حال، مدل معمولی به دلیل برخورداری از سیستم دوربین بهتر، با همتای چینی خود کمی متفاوت است.

به گزارش وب‌سایت رسمی شیائومی، ردمی نوت ۱۳ مدل 5G با نمایشگر تخت، طراحی جعبه‌ای‌تر نسبت به نسل قبل و دوربین جزیره‌ای مربع‌شکل عرضه می‌شود.

گوشی جدید شیائومی دارای نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی اولد با حفره‌ی مرکزی است که به محافظ گوریلا گلس ۵ مجهز شده. وضوح پنل ۲۰۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (فول اچ‌دی پلاس)، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز است.

نمایشگر گوشی شیائومی از تنظیم نور PWM تا ۱۹۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند.

گوشی اقتصادی ردمی نوت ۱۳ از پردازنده‌ی دیمنسیتی ۶۰۸۰ مدیاتک استفاده می‌کند که با رم LPDDR4x و فضای ذخیره‌سازی UFS 2.2 جفت شده است. ردمی نوت ۱۳ با رابط کاربری HyperOS در دسترس قرار می‌گیرد.

ردمی نوت ۱۳ به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و در پنل پشتی، به دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است.

گزینه‌های اتصال گوشی شیائومی شامل دو سیم‌کارت 5G، وای‌فای ۶، بلوتوث ۵٫۲، فناوری NFC، فناوری‌ مکان‌یابی GNSS و درگاه USB تایپ سی است.

از دیگر ویژگی‌های گوشی جدید ردمی می‌توان به جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، اسپیکر دوگانه استریو، اسلات‌کارت MicroSD، فرستنده‌ی مادون قرمز، حسگر اثر انگشت در لبه‌ی کناری و گواهی استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر آب اشاره کرد.

ردمی نوت ۱۳ از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی انرژی می‌گیرد و از شارژ سیمی ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند.

قیمت گوشی Redmi Note 13 5G در کانفیگ پایه با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، ۱۷٬۹۰۰ روپیه (۲۱۵ دلار) است و در قوی‌ترین کانفیگ با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به ۲۱٬۹۹۹ روپیه (۲۶۵ دلار) می‌رسد.

ردمی نوت ۱۳ فایوجی در رنگ‌های سفید، مشکی و طلایی از تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) از طریق آمازون و سایر فروشگاه‌ها دردسترس خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.