فناوری‌های پوشیدنی

January 4, 2024
20:39 پنجشنبه، 14ام دیماه 1402
کد خبر: 156759

اتحاد علیه اپل: کوالکام و سامسونگ برعلیه ویژن پرو قیام می‌کنند

منبع: zoomit

نسخه‌ی بهبودیافته‌ی Snapdragon XR2 Plus معرفی شد. این پردازنده‌ی قدرتمند در هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ حضور خواهد داشت.

کوالکام در آستانه‌ی رویداد CES 2024 از تراشه‌ی واقعیت مجازی/واقعیت افزوده‌ی جدیدش پرده‌برداری کرد. این سیستم-روی-چیپ که Snapdragon XR2 Plus Gen 2 نام دارد، درواقع نسخه‌ی به‌روزشده‌ی Snapdragon XR2 Gen 2 محسوب می‌شود و مختص هدست‌ واقعیت‌ مجازی، واقعیت ترکیبی و سایر محصولات پوشیدنی هوشمند است.

اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ از وضوح 4.3K برای هر چشم پشتیبانی می‌کند. درمقام مقایسه، نسل قبلی این تراشه وضوح 3K را برای هر چشم ارائه می‌داد. این تراشه وارد هدست سامسونگ خواهد شد.

سیستم-روی-چیپ جدید کوالکام از حداکثر ۱۲ دوربین به‌طور همزمان پشتیبانی می‌کند تا هدست‌ها بتوانند فرایند ردیابی دست و بدن کاربر را با دقت و سرعت بالاتر انجام دهند. نسل قبلی تراشه‌ی مذکور از حداکثر ۱۰ دوربین همزمان پشتیبانی می‌کرد.

کوالکام ادعا می‌کند دستگاه‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ می‌توانند قابلیت Passthrough تمام رنگی و با کیفیت بالا را در کمتر از ۱۲ میلی‌ثانیه فعال کنند. این ویژگی برای ارائه‌ی محتوای واقعیت ترکیبی روی محصولاتی مثل متا کوئست ۳ کاربرد دارد که اِلِمان‌های بصری مجازی را با دنیای واقعی اطراف کاربر ترکیب می‌کند.

اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ می‌تواند محتوا را با نرخ ۹۰ فریم‌برثانیه پردازش کند. توان پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه نسبت‌به نسل قبل به‌ترتیب ۲۰ و ۱۵ درصد بهبود یافته است.

ویژگی‌های جدید درحالی به اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ کوالکام اضافه شده‌اند که ابعاد آن مشابه نسخه‌ی قبل است و چنین موضوعی به‌خصوص برای هدست‌های واقعیت مجازی که نباید ابعاد بزرگی داشته باشند اهمیت بسیار زیادی دارد.

طبق گزارش‌های اخیر، کوالکام با سامسونگ و گوگل وارد همکاری شده است تا از تراشه‌ی جدید Snapdragon XR2 Plus Gen 2 در محصولات پوشیدنی جدیدشان استفاده کنند.

قیمت هدست واقعیت مجازی متا کوئست ۳ که از Snapdragon XR2 Gen 2 بهره می‌برد چندان زیاد نیست تا این محصول به یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و البته جذاب‌ترین محصولات این حوزه تبدیل شود؛ دستگاهی که همه‌ی بازی‌ها و برنامه‌ها را بدون نیاز به اتصال به کامپیوتر اجرا می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.