هوش مصنوعی

January 5, 2024
12:38 جمعه، 15ام دیماه 1402
کد خبر: 156808

فروشگاه هوش مصنوعی OpenAI هفته آینده دردسترس قرار می‌گیرد

منبع: zoomit

فروشگاه GPT امکان دسترسی به چت‌بات‌های سفارشی‌ را برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند.

OpenAI اعلام کرده است که از هفته‌ی آینده فروشگاه آنلاین GPT در دسترس قرار می‌گیرد. توسعه‌دهندگانی که چت‌بات سفارشی GPT می‌سازند باید از سیاست‌های به‌روزشده‌ی این شرکت کاملاً مطلع باشند و قبل‌از درخواست برای ثبت چت‌بات خود در فروشگاه از واجد شرایط بودن آن اطمینان حاصل کنند.

براساس اطلاعیه‌‌ی ارسالی OpenAI به توسعه‌دهندگان، آن‌ها برای انتشار چت‌بات در فروشگاه GPT باید حساب کاربری خود را تأیید و چت‌بات مورد نظر را به‌صورت عمومی منتشر کنند.

فروشگاه GPT در سال ۲۰۲۳ در اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان OpenAI معرفی شد اما شروع به‌کارش به‌دلایل واضحی مثل اخراج سم آلتمن و ماجراهایی که پس‌از آن رخ داد به‌تأخیر افتاد.

ساخت GPT سفارشی به دانش کدنویسی نیاز ندارد و توسعه‌دهندگان می‌توانند چت‌بات‌های ساده و پیچیده را براساس مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI ایجاد کنند. به‌عنوان مثال می‌توان GPT جدیدی را براساس مجموعه کتاب‌های آشپزی آموزش داد تا بتواند به سؤالاتی مثل مواد تشکیل‌دهنده‌ی غذاهای مختلف و روش پخت آن‌ها پاسخ دقیقی ارائه دهد.

در یک نمونه‌ی دیگر، می‌توان چت‌بات GPT جدیدی را براساس پایگاه کد اختصاصی شرکت‌ها آموزش داد تا توسعه‌دهندگان بتوانند سبک کدها را بررسی و کد موردنظرشان را براساس بهترین روش‌ها تولید کنند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌راحتی قابلیت‌های مورد نیاز خود را در GPT سفارشی ارائه دهند. بدین منظور باید درخواست خود را به‌زبان ساده تایپ کنید و سپس ابزار GPT Builder شرکت OpenAI تلاش می‌کند چت‌بات جدیدی براساس نیاز شما بسازد.

توسعه‌دهندگان پس‌از رویداد DevDay می‌توانستند چت‌بات‌های هوش مصنوعی جدید مبتنی‌بر ChatGPT را ازطریق وب‌سایت رسمی این پروژه ایجاد کنند و به‌اشتراک بگذارند اما هنوز امکان انتشار عمومی چت‌بات‌ها فراهم نشده است.

هنوز مشخص نیست آیا فروشگاه GPT سازوکاری برای طرح اشتراک یا درآمدزایی دارد یا خیر. سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI و میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری این شرکت، قبلاً اعلام کرده‌اند برنامه‌ی قطعی برای کسب درآمد از فروش GPT سفارشی وجود ندارد.

فروشگاه چت‌بات GPT می‌تواند نقش مهمی در گسترش استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی OpenAI در حوزه‌های مختلف ایفا کند و درنتیجه کاربران بیشتری به استفاده از فناوری این شرکت ترغیب خواهند شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.