5G, 6G, vRAN, OpenRAN

امینت

تلفن همراه

خبر اول

January 6, 2024
11:02 شنبه، 16ام دیماه 1402
کد خبر: 156819

مخابرات انگلیس از ضرب الاجل برای پایان کار با هواوی عبور کرد

ICTna.ir – بر اساس گزارش‌ها، گروه مخابراتی بریتانیا، BT، وندور چینی تجهیزات مخابراتی هواوی را به‌موقع تا 31 دسامبر 2023 به طور کامل از هسته‌های شبکه حذف نکرده است. به گفته تلگراف ، بلومبرگ و دیگر رسانه ها، البته BT ضرب الاجل را به اندازه کمی از دست داده است، به طوری که 99 درصد از جریان داده های اصلی به وندور غیر هوآوی منتقل شده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، یکی از سخنگویان BT به بلومبرگ گفت: تمام جلسات داده و تماس‌های صوتی 4G و 5G اکنون توسط تجهیزات اصلی غیر هوآوی ارائه می‌شود. به این معنی که بیش از 99 درصد از کل ترافیک اصلی اکنون توسط تجهیزات غیر هوآوی ارائه می‌شود. ظاهراً 1 درصد باقی مانده از داده ها در شبکه های قدیمی 2G و 3G است.

اگر چنین باشد، سؤال این است که آیا جریمه‌ای برای BT و سایر شرکت‌های مخابراتی که خود را در قایق مشابهی می‌بینند اعمال می‌شود یا خیر. هنگامی که در ماه دسامبر از سخنگوی وزارت علوم، نوآوری و فناوری انگلیس خواسته شد در مورد این موضوع اظهار نظر کند، او به لایت ریدینگ گفت : ما همچنان به همکاری با اپراتورها برای حذف فناوری هوآوی در سریع ترین زمان ممکن و در عین حال به حداقل رساندن اختلال برای مشتریان ادامه می دهیم، و اپراتورها همچنان در مسیر حذف آن از شبکه های عمومی 5G تا پایان سال 2027 قدم بر می دارند.

دولت بریتانیا در سال 2020 هوآوی را از تامین تجهیزات شبکه 5G به شرکت های مخابراتی داخلی منع کرد.

روی کاغذ جریمه‌های سنگینی برای تکمیل نکردن «حذف و جایگزینی» هواوی برای اپراتورها در نظر گرفته شده است» 10 درصد درآمد یا 100 هزار پوند جریمه به ازای هر روز، با این حال مهلت قبلاً تمدید شده است بنابراین تعجب آور نیست که دوباره چنین اتفاقی بیفتد، به خصوص که به نظر می رسد اگر تا این مرحله کار تا حد زیادی در BT تکمیل شده باشد شاید لایق آن باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.