5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

گوشی

January 6, 2024
8:52 شنبه، 16ام دیماه 1402
کد خبر: 156870

قرارداد همکاری مشترک نوکیا و آنر برای استفاده از پتنت‌های 5G

منبع: زومیت

نوکیا و آنر قراردادی مشترک برای تقویت همکاری و استفاده از پتنت‌های فناوری 5G امضا کرده‌اند.

شرکت‌های نوکیا و آنر در یک حرکت برد-برد، قراردادی را برای مجوز متقابل پتنت‌های 5G امضا کرده‌اند تا مسیری جدید را در حوزه‌ی پیشرفت و توسعه‌ی فناوری 5G آغاز کنند.

قرارداد مشترک نوکیا و آنر اختراعات اساسی در 5G و سایر شبکه‌های سلولی را در بر می‌گیرد. این قرارداد چهارمین قرارداد بزرگ نوکیا از سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود. شرایط خاص قرارداد تا حدودی دست هر دو شرکت را برای پتنت‌های جدید می‌بندد، اما بر قدرت آن‌ها در پتنت‌ها و مشارکت دوطرفه در بازار موبایل می‌افزاید.

قرارداد نوکیا و آنر چیزی فراتر از نوشته‌هایی روی کاغذ است، زیرا درگیری‌های قانونی را کاهش می‌دهد و درعین‌حال همکاری در زمینه‌ی فناوری حیاتی 5G را تقویت می‌کند.

نوکیا از سال ۲۰۰۰ بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار برای تحقیق‌وتوسعه سرمایه‌گذاری کرده که نتیجه‌ی آن ثبت ۲۰٬۰۰۰ پتنت بوده است که ۶۰۰۰ مورد آن‌‌ها به 5G مربوط می‌شود. از طرف دیگر، آنر ۱۰ درصد از درآمد کل خود را به پتنت‌ها و تحقیق‌وتوسعه اختصاص می‌دهد و طبق گزارش‌ها، درخواست‌های ثبت پتنت این شرکت از مرز ۲۰٬۰۰۰ مورد می‌گذرد.

با حضور سامسونگ، اپل و اکنون آنر، به نظر می‌رسد نوکیا سعی دارد چشم‌انداز پتنت 5G را بیش از پیش تقویت کند. با گسترش قراردادهای جهانی، باید دید این توافقات چه تأثیری بر کیفیت و قیمت گوشی (به‌خصوص گوشی سامسونگ، گوشی اپل، گوشی آنر و گوشی نوکیا) خواهند داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.