5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

باندپهن سیار

خبر اول

رگولیشن

January 6, 2024
17:34 شنبه، 16ام دیماه 1402
کد خبر: 156895

بیش از نیمی از انگلیسی‌ها از خاموش شدن 3G بی‌اطلاع هستند

ICTna.ir – یک مطالعه جدید توسط سایت مقایسه قیمت مستقر در بریتانیا، Uswitch، نشان می دهد که 2.7 میلیون انگلیسی هنوز مطمئن نیستند که دستگاهشان برای اتصال به 4G و یا 5G آماده است در حالی که بیش از نیمی آنها از خاموش شدن شبکه نسل سه که در حال انجام 3G است، بی اطلاع هستند!

به گزارش گروه اخبار خارحی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مطالعه جدیدی که توسط سایت مقایسه قیمت در بریتانیا Uswitch انجام شد نشان داد که با خاموش شدن شبکه های 3G در سراسر انگلستان، بیش از نیمی از بریتانیایی ها یا به طور دقیق 52 درصد، هیچ ارتباطی در این خصوص درک نکرده اند، در حالی که بیش از چهار نفر از هر ده (43درصد) حتی نمی دانند که این اتفاق می افتد!

اپراتورهای وودافون و EE دو ارائه دهنده شبکه در نظر گرفته می شوند که در خاموش کردن شبکه تریجی، پیشرو هستند. وودافون قبلاً چندین مکان را در سراسر کشور خاموش کرده و مرحله نهایی خاموش شدن ا برنامه ریزی کرده تا در فوریه 2024 به پایان برسد. EE در حال برنامه ریزی برای شروع خاموش شدن تریجی در ژانویه 2024 است در حالی که Three قرار است تا پایان سال 2024 این شبکه را بکلی خاموش کند. ear و Virgin Media O2 سرانجام در سال 2025 تریجی را به طور کامل خاموش خواهند کرد.

این حرکت برای کمک به آزادسازی طیف فرکانسی برای استفاده از خدمات 4G و 5G برنامه ریزی شده است. خاموش شدن 3G در نهایت “طیف شبکه” را برای 4G و 5G آزاد می کند و راهی مهم برای اطمینان از اینکه شبکه های موبایل می توانند با افزایش تقاضا کنار بیایند هست، زیرا زندگی دیجیتال ما همچنان در حال رشد است.

اما نظرسنجی ملی از 2هزار بزرگسال در بریتانیا نشان می‌دهد که از هر هشت کاربر (13%) یک نفر هنوز مطمئن نیست که تلفن آنها برای استفاده از 4G یا 5G آماده است. در همین حال، 5 درصد دیگر گفته اند که هنوز از گوشی 3G استفاده می کنند.

اینها معادل 2.7 میلیون بریتانیایی است که در صورت عدم اطلاع از خاموش شدن و نحوه ارتقای دستگاه خود یا پیروی از مراحل توصیه شده توسط اپراتور، به طور بالقوه می توانند به داده های تلفن همراه دسترسی نداشته باشند.

در حالی که بیشتر مصرف‌کنندگان از یک دستگاه تلفن همراه دارای 4G یا 5G استفاده می‌کنند و می‌توانند مطمئن باشند که خدمات آن‌ها به صورت عادی ادامه خواهد داشت، خاموشی 3G عمدتاً بر اینترنت برای مشتریانی که از دستگاه‌ها و خدمات تلفن همراه قدیمی‌تر استفاده می‌کنند تأثیر می‌گذارد.

در اینجا، کاربران مسن موبایل بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند. تقریباً یک چهارم از افراد 75 ساله یا بیشتر از جمله کسانی هستند که در مورد سازگاری دستگاه خود با سرویس های 4G و 5G مطمئن نیستند و 7 درصد دیگر اظهار می کنند که هنوز از گوشی های 3G استفاده می کنند.

با این وجود، تماس ها و پیامک ها همچنان برای همه دستگاه های تلفن همراه در دسترس خواهند بود.

این یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد که اپراتورها احتمالاً با برخی مقاومت‌های عمومی مواجه خواهند شد. حدود یک نفر از هر پنج پاسخ دهنده (19٪) که تلفن هایشان آماده 4G/5G نیست یا ممکن است آماده نباشد، می گویند که مایل به ارتقای گوشی خود نیستند. جالبتر اینکه، 21 درصد اظهار داشتند که به سادگی ترجیح می دهند از اینترنت در تلفن خود استفاده نکنند.

در حالی که هر چهار اپراتور شبکه تلفن همراه اقدامات لازم را انجام می‌دهند، از جمله راه‌اندازی خطوط کمکی ویژه، «همچنین ارزش آن را دارد که با دوستان و اعضای خانواده‌ای که ممکن است دستگاه‌های قدیمی‌تری دارند چک کنید. ممکن است زمان ارتقا رسیده باشد و برای کسانی که با یک گوشی جدید راه اندازی می شوند، پشتیبانی زیادی وجود دارد.

در نهایت، این تغییرات به ما کمک می‌کند تا به سمت یک سرویس سریع‌تر و قابل اطمینان‌تر حرکت کنیم، اما در این بین، مهم است که مطمئن شویم هیچ‌کس عقب نمی‌ماند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.