مخابرات فضایی

January 6, 2024
21:35 شنبه، 16ام دیماه 1402
کد خبر: 156899

تله‌نور فروش کسب و کار ماهواره‌ای خود را به اسپیس‌نروژ تکمیل کرد

ICTna.ir – اپراتور تله نور نروژ فروش کسب و کار ماهواره ای خود را به اسپیس نروژ به ارزش 236 میلیارد کرون معادل 228 میلیون دلار نهایی کرده است. پس از تصویب پارلمان نروژ قبل از کریسمس، شرکت مخابراتی دولتی نروژ، Telenor، اکنون فروش بازوی تجاری ماهواره خود را به اسپیس نروژ، سازمانی که کاملاً متعلق به وزارت تجارت، صنعت و شیلات نروژ است، تأیید کرده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، قرارداد فروش اولین بار در نوامبر گذشته بین دو نهاد اعلام شد و ارزش آن 236 میلیارد کرون (228 میلیون دلار) است. این خرید با سهامی که دولت نروژ برای آن سرمایه ای را در اختیار اسپیس نروژ قرار داده، تامین می شود.

Telenor Satellite، نهاد فروخته شده، یک ارائه دهنده اروپایی پخش تلویزیون ماهواره ای و خدمات ارتباطات داده VSAT برای بخش های دریایی و زمینی است. به گفته مدیرعامل اسپیس نروژ، این خرید به اسپیس نروژ، گروهی متشکل از Statsat SA، HEOSAT و KSAT، یک تمرکز استراتژیک می‌دهد و در عین حال آن را به بزرگترین مرکز ماهواره‌ای در کشور و یک بازیگر مهم در اروپا تبدیل می‌کند: اسپیس نروژ با مالکیت Telenor Satellite فرصت های جدیدی برای توسعه و رشد به دست می آورد. ما در حال حاضر بزرگترین و پیشروترین مرکز صلاحیت ماهواره ای در نروژ و یک اپراتور ماهواره ای مهم در اروپا هستیم.

این سازمان بر این باور است که زیرساخت های فضایی به طور فزاینده ای یک ابزار استراتژیک و مهم برای تضمین حاکمیت کشور و ارائه خدمات حیاتی از جمله ایمنی است.

وزیر تجارت و صنعت نروژ، یان کریستین وستره، در نوامبر گفت: این خرید تضمین می‌کند که نروژ، در زمان افزایش ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی، کنترل ماهواره‌هایی را که برای عملکردهای اجتماعی حیاتی و استراتژیک برای کشور مهم هستند، حفظ کند.

در حالی که این فروش به معنای واگذاری فعالیت های ماهواره ای برای Telenor است، این شرکت مخابراتی به ارائه قابلیت های ماهواره ای خود ادامه خواهد داد. به این ترتیب، هنگامی که برای اولین بار فروش مورد توافق قرار گرفت، دو نهاد همچنین نامه ای از قصد برای ادامه همکاری در خدمات ماهواره ای جدید امضا کردند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.