اتومیشن

January 6, 2024
15:31 شنبه، 16ام دیماه 1402
کد خبر: 156973

آغاز پیاده‌سازی سامانه هوشمند مدیریت مصرف و بهینه‌سازی چاه‌های کشاورزی در کشور

توافق‌‎نامه همکاری مشترک فی‌ما‌بین ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان انرژی، شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی ‌و شرکت بهپویان امین منتظر در راستای هوشمندسازی شبکه‌های برق با رویکرد افزایش تاب آوری و کاهش ناترازی برق در بازه پیک مصرف به امضا رسید.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از مرکز ارتباطات ‌و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، موضوع این توافق‌نامه، پیاده‌سازی سیستم هوشمند مدیریت مصرف و بهینه سازی چاه‌های کشاورزی با استفاده از مدل‌سازی ریاضی و هوش‌ مصنوعی و یا تغییر تجهیزات الکتریکی و مکانیکی منصوبه به منظور افزایش راندمان چاه‌ها و کاهش مصرف انرژی است.

از مهم‌ترین اهداف این توافق‌نامه که به امضای اکبر زمانیان، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان انرژی معاونت علمی، محسن ذبیحی، مدیرعامل شرکت شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی ‌و مرتضی تقوایی حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت بهپویان امین منتظر به عنوان مجری طرح رسیده، کمک به مدیریت بهینه مدیریت ناترازی برق در کشور، صرفه جویی و کاهش مصرف برق، حداکثر سازی مشارکت کشاورزان در زمینه مدیریت بار و مصرف و ارتقای جایگاه علمی کشور در حوزه هوش مصنوعی خصوصاٌ در کاربردهای صنعتی است.

این طرح در مرحله اول در یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی به صورت پایلوت اجرا و پس از موفقیت در سطح کل استان خراسان عملیاتی خواهد شد.

گفتنی است، برای پیشبرد و نظارت بر اجرای صحیح این موافقت‎نامه، کمیته راهبری پیک‌سایی در چاه‌­های کشاورزی در معاونت علمی تشکیل و بر عملکرد صحیح اجرای موضوع توافق نامه نظارت خواهد کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.