رسانه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی

January 7, 2024
10:52 یکشنبه، 17ام دیماه 1402
کد خبر: 157036

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای شبکه‌های اجتماعی

ابزارهای هوش مصنوعی برای شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در طیف گسترده‌ای از کاربردها مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها، مدیریت محتوا، تحلیل احساسات، مدیریت بحران و کاربردهای متعدد دیگر در شبکه‌های اجتماعی استفاده شوند.

به گزارش پیوست، داشتن ثبات در فضای مجازی بخش مهمی ‌از موفقیت در یکی از شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. ایجاد نظم در ایجاد محتوا می‌تواند برند شما را در مقابل دید افراد بیشتری قرار دهد. اما برای تولید محتوا، مدیریت زمان‌بندی پست‌ها و یافتن محتوایی که مورد علاقه کاربران باشند کار آسانی نیست.

ابزارهای هوش مصنوعی که امروزه به بازار عرضه می‌شوند می‌توانند ادامه راه تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی را برای شما تسهیل کنند. ابزارهای هوش مصنوعی برای شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا بتوانید تصمیمات بهتری در زمینه تولید محتوا بگیرید، مخاطبان خود را به خوبی درک کنید و از زمان کمتر به صورت بهینه‌تری برای این کار اختصاص دهید. به منظور معرفی  بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای شبکه‌های اجتماعی چندین نمونه از بهترین آنها را از جوانب مختلف بررسی کردیم.

بهترین ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا با بررسی پست‌های گذشته و آینده، خودکارسازی زمانبندی و انتشار پست‌ها، ارائه آماری از پست‌هایی که توسط مخاطبین مشاهده و اشتراک گذاری شده‌اند، ثبات و عملکرد بهتری را در بازار مجازی داشته باشید. در ادامه چند نمونه از ویژگی‌های اصلی در انتخاب بهترین ابزار هوش مصنوعی برای رسانه‌های اجتماعی آورده شده است.

1- هوش مصنوعی: ابزارهای هوش مصنوعی در پس زمینه خود از پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل بیشتر استفاده می‌کنند.

2- سهولت در استفاده: این برنامه‌ها را به راحتی می‌توانید یاد بگیرید و به سرعت بر آنها مسلط خواهید شد. این برنامه‌ها مجموعه‌ای از اسناد و محتوا را ارائه می‌دهند تا شما بتوانید از همه ویژگی‌های آن استفاده کنید.

3- ادغام با پلتفرم‌های دیگر: بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی قابلیت ادغام با بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را دارا هستند.

4- تجزیه و تحلیل گزارش: می‌توانید آماری از تعامل کاربران را پیگیری کنید، بنابراین به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که کاربران شما به دنبال چه چیزی هستند و بیشتر بر روی همان موارد تمرکز کنید.

ویژگی:

  • تنظیمات تن صدا
  • یادگیری ماشین
  • جستجوگر سرقت ادبی
  • قالب‌های تنظیم صدا

Jasper یک ابزار هوش مصنوعی پیشرفته است که برای ایجاد محتوای تبلیغاتی با کیفیت بالا، ایمیل‌های تبلیغاتی، صفحات لندینگ، مقالات، پست‌های رسانه‌های اجتماعی طراحی شده است. این ابزار توسط تیم OpenAI به منظور نوشتن متن با استفاده از صدای انسان تولید شده است و از مدل GPT3 توسعه یافته است. همچنین با استفاده از این ابزار، فروشگاه‌های تجارت الکترونیک نیز می‌توانند توضیحات محصول خود را تولید کنند.

ویژگی‌ها:

  • نوشتن کپشن
  • زمانبندی پست‌ها
  • پیشنهاد هشتگ‌های خودکار
  • جستجو و مدیریت هشتگ

ابزار هوش مصنوعی Flick یک ابزار بازاریابی قدرتمند است که برای ساده کردن فرآیند طوفان فکری، تولید محتوا و برنامه‌ریزی برای پست‌های شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است. دستیار رسانه اجتماعی هوش مصنوعی Flick یک ابزار بازاریابی است که به شما کمک می‌کند تا فرآیند طوفان فکری، نوشتن و برنامه‌ریزی برای رسانه‌های اجتماعی را سرعت ببخشید. به جای اینکه ساعت‌ها وقت خود را صرف تولید محتوایی جذاب کنید این دستیار به شما کمک می‌کند تا براساس موضوعاتی که در آن وارد می‌کنید در عرض تنها چند ثانیه محتواهایی جذاب ایجاد کند.

ویژگی‌ها:

  • بهینه‌سازی موتور جست‌وجو
  • تولید پاراگراف
  • ابزارهای وبلاگ نویسی هوش مصنوعی

GrowthBar از GPT-3 برای تولید محتوا اتوماتیک استفاده می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی، تعداد دقیق کلمات، لینک‌ها و تصاویر و موارد دیگر را به شما پیشنهاد بدهد. این ابزار همچنین قادر است تا بک لینک و خطوط کلی محتوای پست وبلاگ را تولید کند. افزونه کروم این ابزار همچنین موجود است و می‌توانید در مرورگر کروم از آن استفاده کنید.

ویژگی‌ها:

  • مدیریت محتوا
  • آنالیز پیش‌بینی کننده
  • ایجاد محتوای داینامیک
  • متریک‌های تعاملی

Phrasee یک ابزار هوش مصنوعی برای شبکه‌های اجتماعی است که بر Brand Language Optimization تمرکز دارد. Phrasee یک ابزار هوش مصنوعی همراه با الگوریتم یادگیری ماشین است که محتوای مورد نیاز برای ایمیل، اینستاگرام، فیسبوک یا حتی اعلان‌های فشار را تولید نماید.

 

ویژگی‌ها:

  • ایمیل‌های سرد شخصی‌سازی شده
  • افزونه LinkedIn Chrome
  • ارتباط شخصی سازی شده با لینکدین

Smartwriter.ai به خودکاری سازی فرآیند بازاریابی ایمیل شما کمک می‌کند. این ابزار هوش مصنوعی یک ایمیل شخصی سازی شده از جمله یک موضوع شخصی برای جلب توجه مشتریان ایجاد می‌کند. همچنین تولید بک لینک، عنوان محصول به همراه توضیحات و حتی دسترسی به ایمیل سرد شخصی سازی شده را فراهم می‌کند.

همچنین این ابزار امکان ادغام با سایر ابزارها و پلتفرم‌های شخص ثالث را برای بهبود فرآیند اطلاع رسانی ایمیل سرد شما را فراهم می‌کند.

ویژگی‌ها:

  • خودکار سازی گزارشات
  • آنالیز فالوورها
  • شناسایی اینفلوئنسرها

Brandwatch دو قابلیت مهم و کاربردی هوش مصرف کننده و مدیریت شبکه‌های اجتماعی را ارائه می‌دهد. این قابلیت‌ها را می‌توان برای مجموعه‌ای از تحقیقات بازار، مدیریت برند و بازاریابی محتوا به کار برد.

پلتفرم هوش مصرف کننده (CI) آن یک راه حل مبتنی بر هوش مصنوعی است که راه‌حل‌های عملی را ایجاد می‌کند که به شما کمک می‌کند تا مصرف کنندگان خود را بهتر بشناسید همچنین جایگاه برند خود را در بازار بهتر درک کنید. پلتفرم Brandwatch CI با ارائه تجزیه و تحلیل‌های دقیق و به موقع به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با تغییرات بازار همواره چابک و پاسخگو باقی بمانید.

ویژگی‌ها:

  • تست A/B
  • ردیابی چند کاناله

Optimove یک پلتفرم داده مشتری با قابلیت‌های بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی است. این ابزار به جمع‌آوری داده‌ها از پلتفرم‌های مختلف کمک می‌کند تا یک نمای یکپارچه از تمام اطلاعات در یک داشبورد را ارائه دهد. کسب‌وکارها می‌توانند این اطلاعات را تجزیه‌وتحلیل کنند یا با دیگران آنها را به اشتراک بگذارند و همچنین با داده‌های حاصل از تجزیه و تحلیل‌ها به راحتی می‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

ویژگی‌ها:

  • کنترل‌های دسترسی و مجوزها
  • جست‌وجوی متن
  • کنترل نسخه
  • کنترل فرآیند

Acrolinx بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی کیفیت محتوا را بهبود می‌بخشد، بنابراین پارامترهای برند را برآورد می‌کند. شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و آمازون از این ابزار استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند که تمام محتوای بازاریابی آنها با برندشان هماهنگ است. شما می‌توانید سبک، لحن، دستور زبان را تنظیم کنید و حتی عبارات خاص شرکت را اضافه کنید. هوش مصنوعی آن محتوا را بررسی می‌کند و پیشنهاداتی برای بهبود ارائه می‌دهد.

ویژگی‌ها:

  • قالب‌بندی جمله
  • بازنویسی جمله
  • جستجوگر Tone

InstaText یک ابزار نوشتن آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی شبیه Grammarly است. عملکردهای اساسی مانند گرامر و املا را انجام می‌دهد، اما با بازنویسی جملات یک قدم فراتر می‌رود، بنابراین کیفیت محتوا خیلی بهتر خواهد شد. مهمترین ویژگی آن اطمینان از حفظ لحن و سبک نویسنده با وجود بازنویسی است. یکی دیگر از ویژگی‌های عالی InstaText این است که به شما امکان می‌دهد چندین کلمه کلیدی را مشخص کنید. هنگامی که از برنامه استفاده می کنید، کلمات کلیدی را همانطور که هست حفظ می‌کند.

ویژگی‌ها:

  • بازخورد در زمان واقعی
  • تنظیمات تن صدا
  • جست‌جوگر سرقت ادبی

Grammarly یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای هر کسب‌وکاری است. این پلتفرم بازاریابی به کسب‌وکارها این اجازه را می‌دهد تا نسخه نوشته شده خود را دوباره بررسی کنند تا از حرفه‌ای بودن آن اطمینان حاصل کنند.

این ابزار دارای هوش مصنوعی بسیار دقیقی است که املا و دستور زبان را در زمان واقعی به صورت آنلاین بررسی می‌کند. همچنین، شما می‌توانید آن را به عنوان یک افزونه برای گوگل کروم نیز نصب کنید.

ویژگی‌ها:

  • ترجمه کل سند
  • تشخیص خودکار زبان
  • برنامه مرورگر

اگر کسب‌وکاری دارید که در سطح بین‌المللی خدماتی را ارائه می‌دهید، ارائه ترجمه‌های دقیق از محتوای بازاریابی مفید است. DeepL یک ابزار قدرتمند هوش مصنوعی است که اسناد و فایل ها را به چندین زبان محبوب انتخابی شما ترجمه می‌کند. این ابزار نه تنها متن را به صورت کلمه به کلمه ترجمه می‌کند، بلکه نکات ظریف و کلماتی را نیز اضافه می‌کند که برخی از بزرگترین ابزارهای ترجمه مانند گوگل و مایکروسافت در درک آنها مشکل دارند. نتیجه استفاده از این ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوا یک متن روان و دقیق است که خواندن آن آسان است.

ویژگی‌ها:

  • ارتباط چند کاناله
  • رابط سفارشی
  • چت بلادرنگ با مصرف کننده

Manychat ثابت کرده است که در دنیای چت ربات‌های هوش مصنوعی یک ابزار محبوب و خاص است. استفاده از آن آسان است و بسیار هوشمندانه برای فروش و بازاریابی طراحی شده است. Manychat عمدتاً بر روی فیسبوک مسنجر متمرکز شده است، اما از دایرکت اینستاگرام نیز پشتیبانی می‌کند. ابزار هوش مصنوعی را می‌توان بدون نیاز به دانش برنامه نویسی کد نویسی نیز کرد و به کاربران خود این نوید را می‌دهد که می‌توانند یک ربات را در کمتر از ۲۰دقیقه راه اندازی کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.