هوش مصنوعی

January 7, 2024
17:35 یکشنبه، 17ام دیماه 1402
کد خبر: 157118

پیوند هوش مصنوعی و صنعت حمل‌و‌نقل در CES 2024

منبع: زومیت

بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی در نمایشگاه CES 2024 فناوری هوش مصنوعی را وارد محصولات خود می‌کنند.

هوش مصنوعی موضوع اصلی نمایشگاه CES 2024 است که از ۹ ژانویه (۱۹ دی) به‌مدت چهار روز در لاس‌وگاس برگزار می‌شود و وسایل نقلیه مجهز به هوش مصنوعی در مرکز توجه خواهند بود.

در سال‌های اخیر، وسایل نقلیه‌ی خودران و بدون راننده در کانون توجه قرار گرفته‌اند و اکنون تمرکز بر وسایل نقلیه‌ی پیشرفته‌ای معطوف شده است که نه‌تنها از رانندگی خودران برخوردارند، بلکه ارتقای سیستم داخلی خودرو را نیز به‌طور خودکار ارائه می‌دهند. وسایل نقلیه مبتنی‌بر نرم‌افزار با نام اختصاری SDV رونمایی می‌شوند.

SDV به رانندگان اجازه می‌دهد تا وسیله‌‌ی نقلیه خود را به‌روز کنند و به آن‌ها کمک می‌کند تا از تجربه‌ای آنلاین بی‌نقص در جاده لذت ببرند.

بر اساس بیانیه‌ی رسمی هیوندای، دو شرکت خودروسازی هیوندای موتور و کیا نیز به این فناوری رسیده‌اند و از چشم‌انداز خود برای SDV در نمایشگاه CES 2024 رونمایی خواهند کرد.

استارتاپ 42dot، بخشی از گروه هیوندای موتور که نرم‌افزارهایی برای خودروهای خودران توسعه می‌دهد، به هیوندای برای تولید فناوری جدید کمک می‌کند.یکی از سخنگویان خودروساز گفت: «زمانی که دوران SDV فرا برسد، خودروسازان می‌توانند زمان‌بندی تولید را به‌طور چشمگیری کاهش دهند؛ چرا که می‌توانند خودروهای خود را روی یک پلتفرم طراحی، تولید و مونتاژ کنند که هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزار را یکپارچه می‌کند.»

گروهی متشکل از هفت شرکت وابسته به گروه هیوندای موتور، در نمایشگاه CES 2024 شرکت خواهند کرد. هیوندای موتور بر فناوری SDV و مجموعه‌ای از آخرین پیشرفت‌های فناوری خود در خودروهای متصل، رانندگی خودکار، وسایل‌ نقلیه‌‌ی الکتریکی، سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی و تحرک هوایی شهری تمرکز خواهد داشت.

کیا سه وسیله نقلیه‌ی هدفمند PBV مجهز به فناوری‌های حمل‌ونقل را معرفی خواهد کرد. این اولین‌بار در پنج سال گذشته است که خودروساز مذکور در CES شرکت می‌کند. خودروهای مفهومی شامل سه PBV در سایز متوسط ​و سایزهای کوچک و بزرگ هستند.

دیگر خودروسازان جهانی آماده هستند تا از فناوری‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی خود در نمایشگاه CES رونمایی کنند. مرسدس بنز قصد دارد سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX را با پشتیبانی از هوش مصنوعی و دستیار صوتی معرفی کند. بی‌ام‌و در این نمایشگاه، خودرویی مجهز به سیستم نرم‌افزاری جدید را ارائه خواهد کرد.

ال‌جی الکترونیکس قصد دارد پلتفرم رانندگی خودران خود را که به‌طور مشترک با شرکت مگنا ساخته شده، به نمایش بگذارد. این پلتفرم ترکیبی از یک سیستم اطلاعات و سرگرمی و سیستم پیشرفته‌ی دستیار راننده است که در نمایشگاه نمایش داده خواهد شد.

هارمن، یکی از شرکت‌های وابسته به سامسونگ الکترونیکس، فناوری قطعات خودروی خود را به نمایش می‌گذارد که توسط Ready Care، سیستم پیشرفته‌ی نظارت بر راننده، ارائه می‌شود. این سیستم برای سنجش سلامت راننده با جمع‌آوری داده‌هایی مانند ضربان قلب و تنفس طراحی شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.