تلفن همراه

فناوری

January 8, 2024
8:49 دوشنبه، 18ام دیماه 1402
کد خبر: 157191

طرح یکپارچه‌سازی SmartThings Energy سامسونگ با تسلا در CES 2024

شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که در نمایشگاه CES 2024، از طرح‌های یکپارچه‌سازی خدمات خود با تسلا رونمایی می‌کند.

سامسونگ همکاری جدیدی را برای اتصال پلتفرم SmartThings Energy خود به محصولات کمپانی تسلا از جمله: باتری خانگی Powerwall، اینورتر خورشیدی، کانکتور دیواری و خودروهای برقی (EV) آغاز کرده است.

SmartThings Energy سامسونگ، اولین پلتفرمی است که با رابط برنامه‌نویسی (API) تسلا ادغام می‌شود تا تجربه خانه هوشمند را بهبود ببخشد. این همکاری که به لطف رابط برنامه‌نویسی باز (open API) تسلا امکان‌پذیر شده، به گسترش اتصال SmartThings و ایجاد تجربه‌ای راحت‌تر و یکپارچه‌تر از مدیریت انرژی خانه برای مصرف‌کنندگان کمک می‌کند.

چان‌وو پارک، معاون اجرایی و رییس تیم توسعه اینترنت اشیا در مرکز پلتفرم دستگاهی شرکت سامسونگ می‌گوید: «مشتریان کمپانی تسلا‌ انرژی (Tesla Energy) اکنون می‌توانند علاوه بر اپلیکیشن Tesla، با استفاده از پلتفرم SmartThings Energy و دستگاه‌های سامسونگ، وضعیت انرژی خانه خود را مدیریت کرده و بر کارکرد آنها نظارت داشته باشند. این همکاری، نقطه عطفی برای سامسونگ است تا راهکارهای خود را فراتر از لوازم خانگی در اختیار کاربران قرار دهد».

مهم‌ترین مزیت این همکاری برای مصرف‌کنندگان، امکان اتصال SmartThings Energy به سیستم Powerwall، اینورتر خورشیدی، کانکتور دیواری و خودروهای برقی تسلا است. این اتصال به SmartThings اجازه می‌دهد تا اطلاعات مربوط به تولید، ذخیره و مصرف انرژی را برای کاربران به نمایش بگذارد.

علاوه بر این، هماهنگی SmartThings Energy با عملکرد Storm Watch در Powerwall اپلیکیشن تسلا، به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد برای قطعی برق و شرایط جوی نامناسب مانند: طوفان یا بارش شدید برف آمادگی بهتری داشته باشند. بنابراین، کاربران علاوه بر اپلیکیشن تسلا، از طریق گوشی‌ها و تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ متصل به SmartThings نیز هشدار مربوطه را دریافت خواهند کرد. آنها همچنین می‌توانند قبل و در حین قطعی برق، قابلیت AI Energy Mode را فعال کرده و از انرژی ذخیره شده در Powerwall استفاده بهینه داشته باشند.

استفاده سامسونگ از API تسلا، در حقیقت بخشی از تلاش‌های مستمر این شرکت برای پیشبرد پروژه «خانه با مصرف انرژی صفر» (Net Zero Home) و بهبود تجربه چند دستگاهی کاربران پلتفرم SmartThings است.

درو باگلینو از تسلا در این باره می‌گوید: «ما در تسلا مشتاقیم که قابلیت‌های بیشتری به محصولات خود اضافه کنیم تا تعامل آنها با سایر دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای هوشمند در خانه‌های مشتریان را افزایش دهیم. ما به تازگی FleetAPI را منتشر کرده‌ایم که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا علاوه بر خودروها، با Powerwall، سیستم‌های خورشیدی و کانکتورهای دیواری تعامل داشته باشند. ما از اینکه سامسونگ را به‌عنوان یکی از اولین توسعه‌دهندگان با موقعیت پیشرو خود در فناوری خانه‌های هوشمند انتخاب کرده‌ایم، خرسندیم. از این پس کاربران قادر خواهند بود وضعیت اتصال خود به شبکه را روی چندین دستگاه مشاهده کنند و با مدیریت هوشمند مصرف انرژی، در زمان قطع برق از ذخیره  Powerwall  استفاده بهینه داشته باشند».

اتصال پلتفرم SmartThings Energy سامسونگ به Powerwall تسلا برای اولین بار در غرفه سامسونگ در رویداد CES 2024 به نمایش در خواهد آمد. این سرویس هم‌اکنون در حال توسعه است و در سه ماهه دوم سال 2024 عرضه خواهد شد. توجه داشته باشید که ویژگی‌های شرح داده شده در بالا، ممکن است در ادامه مسیر توسعه، دستخوش تغییر شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.