هوش مصنوعی

January 8, 2024
22:54 دوشنبه، 18ام دیماه 1402
کد خبر: 157283

به‌لطف ChatGPT حالا می‌توان با خودروهای فولکس‌ واگن صحبت کرد

منبع: زومیت

خریداران محصولات فولکس‌واگن به‌زودی می‌توانند به‌لطف ChatGPT با خودرو صحبت کنند.

فولکس‌واگن در CES 2024 از ادغام ChatGPT با IDA، دستیار صوتی خودرو های خود، برای مدل‌های جدیدتر امسالش خبر داد. به‌گفته‌ی این خودروساز، هوش مصنوعی‌ های محاوره‌ای نظیر ChatGPT باعث افزایش تعاملات و ارائه‌ی پاسخ‌های شهودی‌تر و طبیعی‌تر به پرسش‌های راننده خواهد شد.

براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی فولکس‌واگن، ChatGPT به جدیدترین مدل‌های فولس‌واگن ازجمله ID.3 ،ID.5 ،ID.4 ،ID.7 تیگوان، پاسات و گلف جدید خواهد آمد. ‌همچنین به‌گفته‌ی این شرکت، قابلیت مذکور به‌عنوان ویژگی استاندارد به بسیاری از خودروهای تولیدی سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ افزوده می‌شود.

فولکس‌واگن درباره‌ی مناطقی که این ویژگی در آن‌ها فعال خواهد بود، اطلاعاتی ارائه نداده است؛ اما اشاره کرده است که در‌دسترس قرار‌گرفتن آن در خودروهای عرضه‌شده در ایالات متحده در حال بررسی است.

به‌گفته‌ی فولکس‌واگن، ChatGPT می‌تواند بر قابلیت‌های موجود IDA مانند کنترل سیستم سرگرمی و ناوبری و تهویه‌ی خودرو سوار شود. از‌جمله دستاوردهای این ادغام می‌توان به داشتن گفت‌وگو‌های غنی‌تر و پاسخ‌های دقیق‌تر به پرسش‌ها و ارائه‌ی اطلاعات خاص مربوط به خودرو به رانندگان اشاره کرد.

نکته‌ی مهم این است که راننده برای فعال‌کردن ChatGPT نباید کار خاصی انجام دهد. اگر هرگاه که از IDA سؤال کنند و او نتواند پاسخ‌های کافی ارائه دهد، آن پرسش‌ها به‌طور ناشناس به ChatGPT ارسال می‌شوند.

با‌این‌همه، این اولین‌بار نیست که خودروسازی برای ارائه‌ی دستیار صوتی مفید‌تر دست‌به‌دامن هوش مصنوعی می‌شود. سال گذشته نیز، مرسدس بنز ChatGPT را در مدل‌های مختلف خود به‌کار برده بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.