هوش مصنوعی

January 9, 2024
14:58 سه شنبه، 19ام دیماه 1402
کد خبر: 157440

هوش مصنوعی مولد عهده‌دار ۳۰درصد از فعالیت‌های روزمره تا سال ۲۰۲۷

منبع: پیوست

هوش مصنوعی مولد با پیشروی در ساختارهای مختلف کاری و فعالیت‌های روزمره پیش‌بینی‌ها را به این سمت هدایت کرده که تا سال ۲۰۲۷ انجام ۳۰ درصد از فعالیت‌های روزمره را عهده‌دار خواهد شد. بسترهای دیجیتالی کسب‌وکارها از جمله مهم‌‌ترین حوزه تاثیرگذاری این فناوری است.

طبق تحقیقات انجام شده، هوش مصنوعی مولد بر تعداد قابل توجهی از مشاغل تاثیر مستقیم داشته و نحوه انجام آن‌ها را به کل دگرگون خواهد کرد. یکی از این مشاغل،‌ کسب‌وکارهای دیجیتالی است. پیرو این تغییرات گفته شده است که ۵۱ درصد از مدیران ارشد بازاریابی تاکید داشتند که هدف اصلی تجاری آن‌ها در یکسال پیش رو بهبود تولید از طریق ارتقا کیفیت بازاریابی محتوا است.

GENAI، توانمندسازی تولید و تقویت مهارت‌ها

هوش مصنوعی مولد(GENAI) تا سال ۲۰۲۷ احتمالا ۳۰ درصد از وظایف روزمره بازاریابی سنتی را در مناطق آسیا و اقیانوسیه به غیر از ژاپن بر عهده خواهد گرفت. طبق گزارش‌های جدید، مشاغلی مانند تولید محتوا، بهینه‌سازی وبسایت، سئو، تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری، امتیازدهی به سرنخ‌‌ها، بخش‌بندی و عملیات شخصی‌سازی را در اختیار خواهد داشت.

براساس گزارش IDC، حدود ۳۷.۸ درصد از مدیران ارشد بازاریابی(CMO) اعلام کردند که مدت‌هاست استفاده از هوش مصنوعی مولد را در ساختار کاری آغاز کرده‌اند.

همچنین ۵۱ درصد از مدیران ارشد بازاریابی تاکید کردند که هدف اصلی تجاری آن‌ها در ۱۲ ماه آینده بهبود تولید از طریق ارتقا کیفیت بازاریابی محتوا است.

هوش مصنوعی سطوح بیشتری از اتوماسیون را در بین وظایف بازاریابی هدایت خواهد کرد. به دنبال این اتفاق نقش بازاریاب جهت به‌کارگیری مهارت‌های بیشتر و همکاری متقابل در بین تیم‌ها تغییر می‌کند.

لاوانیا جیندال، تحلیلگر تحقیقاتی IDC در این باره گفت:« این فرآیند، تغییر واضحی برای بازاریابان است که مهارت‌های خود را گسترش دهند تا شامل قابلیت‌هایی مانند داستان‌گویی تجاری، تجزیه وتحلیل داده‌ها و همکاری متقابل بیشتر با تیم‌های دیگر از جمله IT‌، فروش و عملیات به سمت مفهوم تیم رویایی باشند.»

او در رابطه با تاثیرگذاری مستقیم هوش مصنوعی مولد بر برخی از مشاغل گفت:« هوش مصنوعی مولد از طریق اتوماسیون، در اغلب کارهای دستی مانند سئو، تولید محتوا و بهینه‌سازی وبسایت به عنوان توانمندساز عمل می‌کند.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که با هدف کاهش مصرف محتوا تا سال ۲۰۲۶، بیش از ۵۰ درصد مشتریان برای کشف، ارزیابی و خرید اکثر محصولات و خدمات از فناوری هوش مصنوعی در تلفن همراه استفاده خواهند کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.