سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

January 10, 2024
14:46 چهارشنبه، 20ام دیماه 1402
کد خبر: 157575

مایکروسافت هوش مصنوعی را به Notepad هم اضافه می‌کند

منبع: زومیت

نسخه‌ی آزمایشی جدید Notepad شامل قابلیت Cowriter است که امکان خلاصه‌سازی، بازنویسی، طولانی‌کردن متن و تغییر لحن را فراهم می‌کند.

مایکروسافت در یک‌سال اخیر بیش‌از هرچیز بر پیاده‌سازی هوش مصنوعی در آفیس و دیگر سرویس‌های آنلاین تمرکز کرده بود، تا جایی‌که چندی‌ پیش اعلام کرد که کامپیوترهای شخصی جدید ویندوزی با دکمه‌ی اختصاصی Copilot روی کیبورد عرضه خواهند شد. غول ردموندی حالا قصد دارد ویژگی‌های هوش مصنوعی را به بخش‌های بیشتری از ویندوز اضافه کند.

مایکروسافت در حال حاضر بیشتر تمرکزش را روی به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز با اسم رمز Hudson Valley معطوف کرده است که یکپارچگی عمیق‌تر هوش مصنوعی را در سراسر سیستم‌عامل به‌همراه خوهد داشت. در همین فرآیند احتمالاً هوش مصنوعی به اپلیکیشن‌های بیشتری راه خواهد یافت که Notepad یکی از آن‌ها است.

اسکرین‌شاتی که PhantomOcean3 در پلتفرم X منتشر کرده است، نشان می‌دهد آخرین نسخه‌ی Notepad دارای یک منوی مخفی با ویژگی جدیدی به نام Cowriter است که از هوش مصنوعی برای بازنویسی متن، کوتاه‌تر یا طولانی‌تر کردن متن و تغییر لحن یا فرمت استفاده می‌کند.

تصویر منتشرشده، نشان می‌دهد که مایکروسافت در نظر دارد به‌زودی یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی را به برنامه‌ی Notepad در ویندوز ۱۱ بیاورد و احتمالاً به روشی مشابه افزودن هوش مصنوعی به Paint، آن را پیاده‌سازی خواهد کرد. در این صورت، کاربران باید برای استفاده از این سرویس، وارد حساب کاربریشان در مایکروسافت شوند.

انتظار می‌رود هدف بعدی مایکروسافت پس از به‌روزرسانی بزرگ ویندوز، افزودن ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید از جمله قابلیت جست‌وجوی ویندوز مبتنی‌بر هوش مصنوعی و تاریخچه‌ یا جدول زمانی کاربر باشد که یافتن برنامه‌ها، فایل‌ها و صفحات وب بازشده‌ی قبلی را بسیار ساده‌تر خواهد کرد.

ویژگی جدید دیگری نیز موسوم‌به Super Resolution در دست توسعه است که از هوش مصنوعی برای افزایش رزولوشن بازی‌های ویدئویی و موارد دیگر استفاده خواهد کرد. احتمالاً سال ۲۰۲۴ علاوه‌بر پیشرفت کامپیوترهای شخصی مایکروسافت، سال بزرگی برای قابلیت‌های هوش مصنوعی در ویندوز هم خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.