تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

January 12, 2024
18:03 جمعه، 22ام دیماه 1402
کد خبر: 157822

مخالفت کمیسیون ITC آمریکا با توقف ممنوعیت اپل واچ

منبع: زومیت

درگیری‌های اپل با ITC بر سر حکم ممنوعیت فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ همچنان ادامه دارد.

کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده آمریکا (ITC) هفته‌ی پر مخاطره‌ای را با حکم ممنوعیت اپل‌ واچ سری ۹ و اپل‌ واچ اولترا ۲ پیش رو خواهد داشت.

در ژانویه‌ی سال ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۱) کمیسیون تجارت بین الملل در حکمی اعلام کرد که اپل در سیستم اکسیژن‌سنج خون اپل‌ واچ سری ۹ و اپل‌ واچ اولترا ۲ پتنت‌های سخت‌افزاری شرکت مسیمو را نقض کرده است و اجازه‌ی وارد کردن این دو مدل اپل‌ واچ را به ایالات متحده ندارد.

اکسیژن‌سنج خون درصد اشباع اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند که اگر در محدوده‌ی ۹۵ تا ۱۰۰ درصد باشد طبیعی است.

تولید کننده‌ی گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک مجبور شد با توجه به حکم صادر شده، ساعت‌های مورد بحث را ابتدا از فروشگاه‌های آنلاین و سپس از فروشگاه‌های حضوری خود جمع کند.

انتظار می‌رفت که جو بایدن بعد از پایان دوره‌ی بازبینی ۶۰ روزه‌‌ی ریاست جمهوری، حکم کمیسیون تجارت بین‌الملل را وتو کند؛ اما این اتفاق نیفتاد و بیش از پیش دوستی بین بایدن و جو کیانی، مدیرعامل شرکت مسیمو را مورد توجه قرار داد.

اپل دست از تقلا برنداشت، پرونده را به دادگاه استیناف برد و دادگاه نیز موقتا تا بررسی مدل‌های بازطراحی‌شده، حکم ITC را لغو کرد. اپل با این حکم توانست مدل‌های مذکور را که تاکنون در انبار نگهداری می‌شدند به فروشگاه‌ها بازگرداند.

اپل در تلاش است تا با اعمال یک سری اصلاحات نرم‌افزاری بتواند راه‌حل جایگزینی را برای رهایی از این حکم ممنوعیت پیدا کند. انتظار می‌رود اداره‌ی گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) حکم خود را اعلام کند که آیا اصلاحات اعمال‌شده برای لغو حکم ITC قابل قبول است یا نه.

به گفته‌ی رویترز، اگر اداره‌ی گمرک موافقت کند که اپل نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی دو اپل‌ واچ مذکور را وارد کانال فروش کند، مسیمو نمی‌تواند نسبت به این تصمیم اعتراض کند و باید پرونده‌ی جدیدی را به راه بیندازد.

زمانی که اپل موفق شد حکم موقت لغو ممنوعیت اپل‌ واچ را از دادگاه استیناف دریافت کند، این فرصت را به کمیسیون تجارت بین‌الملل داد تا علت این‌که اپل نباید زمان طولانی‌تری برای این حکم دریافت کند را توضیح دهد.

با توجه به مدارک ارائه‌شده توسط ITC به دادگاه فدرال ممکن است اپل مجبور شود بار دیگر اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را از فروشگاه‌های آنلاین و حضوری خود در ایالات متحده خارج کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.