تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

January 12, 2024
16:12 جمعه، 22ام دیماه 1402
کد خبر: 157832

اپل در ابتدا تنها ۸۰ هزار دستگاه ویژن پرو عرضه می‌کند

منبع: زومیت

تحلیلگر معروف می‌گوید اپل در ابتدا حداکثر ۸۰٬۰۰۰ دستگاه ویژن پرو می‌سازد و موجودی این هدست خیلی زود به پایان خواهد رسید.

مینگ‌چی کوئو، افشاگر خو‌س‌سابقه، می‌گوید که طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه‌ی اپل، قرار است در ابتدا تنها ۶۰٬۰۰۰ تا ۸۰٬۰۰۰ دستگاه از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو در تاریخ ۲ فوریه (۱۳ بهمن) روانه‌ی بازار شود. کم‌بودن تعداد دستگاه‌های عرضه‌شده باعث می‌شود که موجودی ویژن پرو «زمان کوتاهی پس از عرضه، به پایان برسد.»

به روایت مینگ‌چی کوئو، «نوآوری‌های فناوری‌محور انقلابی» ویژن پرو باعث می‌شود تعداد زیادی از مردم سراغ تهیه‌ی این محصول بروند، آن هم در شرایطی که قیمت هدست واقعیت مجازی ویژن پرو بسیار زیاد است.

کوئو هفته‌ی گذشته ادعاهای مشابهی مطرح کرده بود و گفت که موجودی اولیه‌ی ویژن پرو قرار است در دوران پیش‌فروش محصول به پایان برسد. او باور دارد که پس از عرضه‌ی اولیه، تحویل مدل‌های بعدی ویژن پرو به مردم با تأخیر زیاد مواجه خواهد بود.

برخی از شایعه‌ها می‌گویند به‌دلیل پیچیده‌بودن روند تولید، اپل می‌خواهد در سال ۲۰۲۴ تنها ۴۰۰٬۰۰۰ دستگاه از ویژن پرو را روانه‌ی بازار کند. تولیدکننده‌ی آیفون و مک بوک هنگام رونمایی محصول جدیدش گفته بود هدست واقعیت مجازی اپل پیشرفته‌ترین گجت دنیا است.

فعلا مشخص نیست که پس از گذشت تب‌وتاب ایجادشده برای ویژن پرو، این محصول همچنان با استقبال گسترده در بازار مواجه خواهد شد یا نه. ادامه‌داربودن فروش ویژن پرو وابسته‌به این است که اپل محصول جدیدش را چگونه در بازار جا بیندازد.

اپل می‌خواهد ویژن پرو را سیزدهم بهمن‌ماه روانه‌ی بازار ایالات متحده کند. شنیده‌های زومیت حاکی است که برخی از فروشندگان ایرانی می‌خواهند ویژن پرو را زمان کوتاهی پس از عرضه در آمریکا، به ایران بیاورند؛ پس اگر اواخر بهمن ویژن پرو را با قیمت نجومی در فروشگاه‌های ایرانی دیدید، تعجب نکنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.